RSS Feed

Facand amor cu ploaia

vezi toate articolele de
08 Nov 2010 la 12:38 177 comentarii 2908 vizualizari.

Iubesc ploaia mohorata de toamna, care iti intra in oase si in sange. O iubesc cu o sete de traire aproape patologica. O iubesc pentru intensitatea si perfectiunea monotoniei ei. Pentru ca este o expresia pura si pasionala a suferintei.

Care moment e mai propice durerii decat o zi ploioasa de noiembrie, in care frumusetea suferintei se dezvaluie sufletului in toata goliciunea ei?

Suferinta este frumoasa.  Dar doar daca este acceptata si traita in totalitatea ei. Atata timp cat iti sfasie fiinta, luandu-si partea de suflet  ce i se cuvine.  

Durerea, ca si iubirea, trebuie traita  fara ezitare, cu impulsivitate si frenezie.  

Dar frumusetea griului tomantic, patat de rosu, galben si verde mort este un privilegiu al imbatranii. Fizice sau sufletesti.

Iti vin doruri nebune si de mult uitate privind puhoaiele ce se revarsa asupra ta. Cantece ale timpului fraged renasc intr-o alta dimensiune.

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


177 comments
  • 1

    Foarte frumos textul tau. Si curajos, pentru ca frumusetea suferintei nu este chiar cel mai evident lucru de pe lume. Am trait-o si eu plenar, dar trebuie sa recunosc ca, oricat de mult m-am bucurat de intensitatea simtirii, ma bucur ca s-a sfarsit. Un noiembrie fara suferinta iti doresc.

    Irina Burdusel
    2010-11-08 13:00:13 | Raporteaza
  • 2

    @Irina Burdusel: Senecca spunea ca e prost cel care traieste pentru a suferi. Si sunt de acord cu el :) Dar ca orice sentiment profund si suferinta isi merita pasiunea ei :)

  • 3

    Ce plaoie, mai bine fa cu mine.

  • 4

    @Alex: Multumesc pentru oferta, dar eu nu tradez :D

  • 5

    Ioana: Sa traim iubirea! :*

  • 6

    @izabela: Sa traim tot :) Te pup

  • 7

    Sa nu uitzi sa traieshti ca in copilarie, atunci cand, mica fiind, orice noutate era extraordinara. Poate itzi amiteshti cum te mai chema cate o prietena de joaca sa-tzi arate “uite ce vitrina”, uite ce catzel, uite ce rochitza, totul este nou si un nou univers, cand eshti mica, asha cum acuma itzi aminteshti, cand te vad asha nostalgica. Probabil ca acum nu are cine sa-tzi arate “uite o alta planeta langa noi”. E nu cred ca ar putea exista vreo faramitza in preajma noastra oricand care sa nu contzina ceva absolut nou si neexplorat. Cred ca exploratorii sunt cei mai … cei mai cei :)

  • 8

    ioana duda:

    cu ploaia sau în ploaie?

    dacă e “cu”, rămînem la alifantis, că şi el e om, dacă e “în”, se schimbă treaba: merităm ceva mai bun!

    youtube.com/wat../

    asta ca să vezi că eu dau tuturor păcă…toşilor şansa să se îndrepte.

  • 9

    Auzitzi mai, nici n-a mierlit-o bine bietul mare :) poet, si atzi si dat-o pe amor…

  • 10

    @Ioan Dumitru: Ceea ce spui tu este foarte greu de realizat. Am incercat. Dar nu mai reusesc, pentru ca din pacate toti platim tribut trecerii timpului si experientelor vietii. In schimb imi retraiesc cu foarte multa pasiune dorul de copilarie.

  • 11

    @marcel zadda: Iti iert malitiozitatea pentru ca imi place piesa. Si e “cu”.

  • 12

    ioana duda:

    offffffffff! femeia tot femeie…

  • 13

    @marcel zadda: Cu multele metehne, pana la moarte

  • 14

    @Ioana Duda: Auzi, Ioana ? Uite o noutate – artele martziale cu filozofie chinezeasca antica. Este interesant. Sau jungla amazoniana, sau monumentele din India, sau lumea subacvatica oceanica, peste tot sunt nenumarate chestii fantastice, zau ca nu merita sa pierzi vremea vietzii jucandu-te cu jucariile baietzeilor :) Ai fost vreodata curioasa cum se conduce un velier ? Sau cum se piloteaza un avion ? Sau cum se dezvolta florile in stiintza botanica ? Totul pe lumea asta merita studiat, zi de zi si ceas de ceas. Cu agilitatea cu care veveritzele zburda pe fiecare crengutza a padurilor, mereu, fara odihna. Dar sa vezi speologia …. si cate si mai cate. Asta inseamna sa traiesti, sa vezi, sa cauzti, sa gasehti, sa nu fie de ajuns, sa mai cautzi, sa mai afli, sa mai intuiesti, sa mai visezi, altfel traiesti degeaba. Pe mine m-a chinuit cel mai tare nici marginea prapastiei, cat faptul ca mi-au blocat internetul broadband, iar acesta mobil nu-mi permite sa navighez, de ma sufoc, pe mine asta ma sufoca mai mult decat a fi mereu pe marginea prapastiei.

  • 15

    @Ioana Duda: Mda. Raspunsul corect era: fac amor doar cu ploaia si cu prietenul meu. In rest nu ma combin cu necunoscuti de pe internet sorry.

  • 16

    Fetelor,

    DARUIREA NU INSEAMNA NICIDECUM SUFERINTA, CI INSEAMNA EXCLUSIV BUCURIE !

    SI FORTA=TARIE VESNICA=ETERNA !

    ASA CA N-O MAI PRIVITI CA PE UN SACRIFICIU=SUPLICIU, pentru ca:

    NU E DECAT O CONFUZIE=O ILUZIE MESCHINA=SATANICA !

  • 17

    ioana duda:

    chiar dacă pare greu de crezut, ştii ceva: ai şanse să te îndrepţi. nu glumesc!

  • 18

    doru stoian:

    merci, fată, bine le mai zici!

  • 19

    @Ioan Dumitru: Superficialitatea este cel mai mare defect al meu. In ultimul timp sunt foarte preocupata de ceea ce imi influenteaza direct viata: bunastarea familiei mele, floarea preferata, cainele, muzica si cartile mele preferate. Pentru mine si asta inseamna a trai. Sa ofer persoanelor dragi liniste si bucurie. Seara sa ma asez pe fotoliu cu un pahar de whiskey, o tigara si o carte buna.

  • 20

    @marcel zadda: Stii cati turisti merg la Pisa exclusiv petru a vedea Turnul? Ce farmec ar mai avea daca ar fi drept

  • 21

    mie cu ploaia nu mi-a ieşit, dar am avut rezultate foarte bune cu soarele, la mare, pe plajă. bine, mai trebuia şi să mă gîndesc la Banderas, la Bardem, ceva de genul ăsta…

  • 22

    @andreea: Superficialo :D

  • 23

    ioana duda:

    cu fotoliu’, paharu’, ţigara şi cartea, chiar m-ai spart! acu’, serios, zi-mi, te rog, şi mie cîteva cărţi bune pe care le-ai citit. îţi spun mai tîrziu de ce…

  • 24

    @marcel zadda: Nu ma intereseaza parerea ta in aceasta privinta, asa ca nu iti voi satisface curiozitatea

  • 25

    Ioana,

    eu i-as fi recomandat Andreei sa incerce cu:

    VIRINEL !

  • 26

    Ioana,

    Pentru ca Bardem si Banderas nu sunt la fel de re_producatori !

  • 27

    ioana duda:

    asta e! băeţii buni n-are noroc…

  • 28

    @Ioana Duda: Eu ma tavalesc in pat cat ma tzine bateria, pana ma dor oasele, pana obosesc de nu mai misc nici pleoapele. Dar nu beau nici tarie, nici nu fumez, desi as putea sa fac si asta :)

  • 29

    @Alex: sau cu mine :-)

  • 30

    Incearca si cu un barbat. Uneori are efecte neastepate, benefice nu doar pe plan fizic, ci si intelectual.

  • 31

    @Selena: Deja ma gandesc la o poveste de gelozie/ura/etc, intre tine si Ioana Duda. Cand se sfashie femeile intre ele, noi barbatzii suntem cei mai fericitzi – vom avea ce devora :) Pacat ca nu am timp decat fugitiv sa va tzin sub stricta supraveghere postarile.

  • 32

    “Dar frumusetea griului tomnatic, patat de rosu, galben si verde mort este un privilegiu al imbatranirii.”

    Sa ma intristez ca ai spus propozitia asta sau sa ma bucur ca cineva a zis-o?

    Am facut o plimbare ieri prin culorile astea. Dar m-am simtit dincolo de orice varsta.

  • 33

    Suferinta-i frumoasa…intradevar.

    Dar numai in cazul in care ai o umbrela buna , si admiri de la adapostul ei.

  • 34

    Fi-ţi-ar Bardem al dracu !

  • 35

    damn, girl.

  • 36

    e frumos cand ploua… pe mine ma incanta furtunile naprasnice din mijlocul verii, cu fulgere si trasnete inspaimantatoare , cu suierul vantului care indoaie copacii, cu valuri uriase care se sparg de stanci…

  • 37

    @edle: Mie in schimb vara imi place caldura ucigatoare, sa pot admira si simti marea in voie.

  • 38

    @Mierea Naturala: Nu ai cum sa te aperi de ea. Stropii te ajung intotdeauna :)

  • 39

    @T: Si ti-a fost bine?

  • 40

    @Ioan Dumitru: Nu ma bat cu adversari care nu sunt pe masura puterilor mele

  • 41

    @Ioana Duda: ….

    nici umbrela nu le poate face pe toate… :)

  • 42

    @Selena: Sa inteleg ca esti un geniu impacat cu intregul univers?

  • 43

    Vezi că Selena e doamna profesor universitar.

    Şi nu prea cunoaşte pe aici.

  • 44

    @Cosa Nostra: Sa traiasca Selena doamna profesor universitar. Se obisnuieste ea si poate ii mai trece din afectare.

  • 45

    @Ioana Duda: Ba mie-mi place de Selena. Oricum, pana va facetzi ferfenitza, mai lipsesc un pic.

  • 46

    Bine măi,

    Dacă tot am ajuns la romantism, când una-i cu sufeltu-n labă, alta-i cu fututul cu ploaia, ăla-i cu strada roşcată nu ştiu care şi căreia nu i-a tras-o, hai să vin şi eu cu ceva în acelaşi ton.

    Dar, a mea e pe drepte, fără vrăjeală !

    Eram student. Mă aflam într-o staţie de metrou lângă un liceu mare. O bagaboantă. Elevă. Suuuuper mişto !

    Gata ! Mă dau la ea, e hotărât !

    De unde ?! La mine curajul primei fracţiuni de secundă: zero !

    Nu-i nimic. Mă urc în acelaşi metrou şi în acelaşi vagon cu ea. E imposibil să nu găsesc o oportunitate s-o abordez. Nu găsesc !

    Coboară la a patra staţie. Eu, ca să nu se prindă, mai merg o staţie, cobor şi mă întorc unde aveam treabă.

    Nu-i nimic. E elevă, şi cel mai probabil e de acel liceu. Deci mâine, mă duc cu o oră mai devreme [în caz că ar avea mai puţine ore] şi o aştept.

    A doua zi, la aceeaşi oră apare în staţie. Perfeeeect ! Am deci timp s-o agăţ. Mă urc cu ea în acelaşi vagon. Mă apropii strategic la doi metri. Cam multă lume, nu ştiu cum reacţionează … a patra staţie, coboară, … nimic !

    A treia zi la fel. Numai că ne-am intersectat privirile de mult mai multe ori. Gata, ştie de mine. S-a întors cu faţa spre mine, deci e interesată. 99% din caz e rezolvat. A patra staţie, coboară, … eu înapoi !

    A patra zi, la aceeaşi oră [suspect ?!] apare din nou. Ne intersectăm privirile. De data asta îndelung. Ca să nu mă bănuiască, mă îndepărtez şi iau o poziţie de indiferent. Şmecher şi stăpân dă-mă dracu de cool ce sunt !

    La un moment dat, mă simt prins de braţ: era ea. Dezastru !

    Cel mai rece întuneric mi s-a pus în faţa ochilor. Nici măcar nu am apucat să încordez mâna să creadă că am muşchi. Întuneric şi moale: jalnic !

    - ce tot faci măi, e a patra zi când îmi dau peste cap programul, vin în staţie să te întâlnesc, merg patru staţii care mi se par suficiente şi tu nici nu mă bagi în seamă ?! Dacă nici astăzi nu zici nimic, mă las !

    Voce nepregătită, nod în gât, inima cât puricele bătând ca maşina de cusut Zinger germană !

    - cum, tu nu eşti elevă aici ?! Şi nu te duci acasă la ora asta ?

    Nu, nu sunt, am venit întâmplător, te-am văzut şi am urcat cu tine în metrou. De atunci fac acelaşi lucru zilnic crezând că mă vei aborda !

    Incredibil !

  • 47

    chestia aia cu suferinta ma depaseste,dar pot sa spun ca i-mi place mult ploaia de toamna.conduc masina cu placere,merg in drumeti sau cu barca pe dunare.anul asta am mers 800 km pina in delta si nici un strop de ploaie.parca mi-a lipsit ceva.am uitat sa va spun ca am un echipament f bun de ploaie.i-mi place ploaia dar sa nu-mi ajunga la piele.

  • 48

    @Cosa Nostra: Si esti neinsurat dupa o asemenea experienta? :D

  • 49

    Intrebare la radio Erevan:

    - Nu va suparati, se poate face dragoste cu fereastra deschisa?

    - Da, dar totusi ar fi de preferat cu o femeie!

  • 50

    Da, măi mânca-te-ar nenea, uită-te şi tu !

  • 51

    @Cosa Nostra: Nu-i de bine. Trebuia sa o iei de nevasta. Nu ne zici si continuarea? A fost? Nu a fost?

  • 52

    @Cosa Nostra: esti cam puriu,asa ca lasa caterinca si pune mina pe-o draguta ca timpul trece repede.

  • 53

    Ioana,

    Tu faci cum făceam noi în armată. Nu începea bine un film că noi şi făceam pariurile: i-o trage, nu i-o trage !

  • 54

    @Cosa Nostra: nu sunt domnule profesor universitar, doar un biet asistent pe calea afirmarii. Crezi ca daca as fi fost prof imi mai pierdeam vremea pe voxpublica, comentand postarile vreunei dude agramate?

  • 55

    Cormoran,

    Ce bă, mă confunzi cu Doria ?!

  • 56

    Melodia este extraordinara dar textul care o introduce imi pare cam pretios. “…Oase…, …sange..,…patologica…,…intensitatea si perfectiunea monotoniei ei, expresia pura si pasionala a suferintei…,…frumusetea suferintei se dezvaluie sufletului in toata goliciunea ei?…, …acceptata si traita in totalitatea ei… ,…iti sfasie fiinta…, …fara ezitare…, …cu impulsivitate si frenezie…,…verde mort este un privilegiu al imbatranii. Fizice sau sufletesti…,…doruri nebune si de mult uitate privind puhoaiele ce se revarsa asupra ta. Cantece ale timpului fraged renasc intr-o alta dimensiune.” Ori poti spune asa ceva in versuri ori daca nu ai inspiratie transpui trairile in proza dar un pic mai putin eliptic ca sa convingi cititorul de autenticitatea trairii. Asa,textul tau parca e facut din colaje din alte texte si daca vrei sa gasesti loc pentru un cuvant simplu, din inima, nu are loc pentru ca paietele sunt cusute una langa alta. Sa nu imi pomenesti de poem in proza ca nu are melodicitate nici ritm! Tocmai s-a prapadit zilele astea un om care cat o fi fost el de pacatos avea un talent extraordinar de a cladi idei si imagini din cuvinte. Talentul lui l-au avut putini dar fiecare e dator sa cladeasca texte in care sa-si folosesca calitatile, atatea cate sunt, si nu sa imbacseasca frazele cu cuvinte pretioase. Parerea mea! Multumesc pentru melodie!

  • 57

    Mare afiş la intrarea in unitate: Duminică la ora 10 film în sala clubului:”Baba dă soldatului” film sovietic, şi toţi răcanii au fiert toată săptămâna in suc propriu.Întrebarea era i-o dă sau nu i-o dă.

    Când colo, duminică in ziua vizionării, incepe filmul şi ce sa vezi, era greşeală de tipar, filmul se numea ” Baladă soldatului”…

  • 58

    Selena,

    Băi, ce mi-au plăcut mie asistentele ! Am şi eu o verişoară medic de familie. Are o asistentă de vreo 25 de ani, … topenie nu alta !

    Şi care Vox … ?! Am ajuns eu să scriu pe Vox şi nu ştiu ?!

    Iar despre duda agramată, . naiba ştie ?! agramată, agramată, da bunăăă ! Şi cu atâta viaţă-n ea ! Parcă ar fi eu în varianta feminină. De aia mor de dragu ei !

  • 59

    @Cosa Nostra: jupine eu ti-am dat un sfat prietenesc.chiar daca esti cosa nostra asta e valabila si pentru tine

  • 60

    Cormoran,

    Pe cine să mai găsesc bă, cine dracu se mai uită la mine ?!

  • 61

    @Cosa Nostra: are balta peste.eu cred ca esti f pretentios

  • 62

    @Cosa Nostra: ai dreptate domnule, suntem pe Pandora’s, sau cum i-o mai zice, acum mi-e clar de ce mi s-a parut ca nivelul postarilor e prea slabut chiar si pentru un blog ca voxpulica.

  • 63

    Selena,

    Ce te tot ţii de mine ?!

    Nu mă provoca la dezbateri. Nivelul postărilor, … nu există. Sunt articole slabe, spre foaaaaarte slabe şi articole bunicele.

    Dar, nu ştiu dacă ai observat, noi, comentatorii, dialogăm între noi pe teme care n-au nicio legătură cu cele propuse de articole.

    În asta constă frumuseţea acestui blog.

    Uită-te în urmă şi o să vezi la un articol cum toate comentariile [vreo şaizeci şi ceva] sunt numai în versuri !

    Ce credeai, că noi cei care postăm aici suntem nişte fraieri frustraţi, plictisiţi şi fără nicio variantă ?!

    Sfatul unui şmecher:

    Lasă încrâncenarea şi alătură-te nouă ! Cine ştie, poate până la urmă, îţi dau şi mailul meu personal. Care deja ar fi o mare chestie !

  • 64

    ploaia ca ploaia… da sa vezi cum e sa te babardesti cu ninsoarea

  • 65

    selena:

    hai, vă rog, şi eu sînt “slăbuţ”?! mă aştept la un aşa calificativ din partea dnei elena udrea, să zicem, care, orişicîtuşi, e profesoară universitară, da’, dumneavoastră, doar asistentă, cum de vă permiteţi?! haide, domn’e, să ne simtem bine, în primu’ rînd, vedem p-ormă ce şi cum…

  • 66

    all (on topic):

    la mine-n cartier (chez moi banlieue!) a-nceput să plouă! trag o fugă p-afară, mă iertaţi…

  • 67

    @Cosa Nostra:nu dom’le, nu ma tin de dumitale,ba chiar am senzatia ca e viceversa.

  • 68

    chez moi [ÎN] banlieue, scuzaţi-mă! am febră. ştiu, nu-i o scuză, dar, totuşi…

  • 69

    Aaaa, ha, ha, ha , ha, ha, haaaaaa !

    Şi ce ?! Ar fi şi asta o strategie, nu ?!

    Vezi că nu ştii blogul ?!

    Toţi cei de pe aici ştiu că nu-mi plac decât bagaboantele de la 22 la 17 ani !

  • 70

    @marcel zadda: nu domnule, nu cred ca esti de loc slabut,nici fizic, nici intelectual, dar nici atat de dur in cuir (vorba francezului, daca tot o introdusesi in discutie). Apropo, prin ce banlieue te-nvarti?

    Ca si cosa nostra mi se pare ca ai avut parte de un numar semnificativ de experiente nefericite atat in cat si dupa epoca lui Ceasca.

  • 71

    Ca şi Cosa Nostra mi se pare …

    Deci, doamna asistentă, cu criticile, cu agramatica, cu … ce-ai înţeles din extrasul de mai sus ?!

    Că şi mie mi se pare că Marcel Zadda a avut parte de nu ştiu ce [caz în care ar fi trebuit să scpui ca şi lui Cosa ...] sau că şi eu şi Zadda am avut parte … [caz în care trebuia să spui ...mi se pare că şi tu ai avut ...] ?!

    Deci, dacă e să te iei de forma lucrurilor şi nu de fondul lor, s-a dus pulii de suflet distracţia !

    Eu nu zic să ne batem joc de limbă, dar nici să nu ne înfoiem când cineva mai dă cu ea prin ceaşcă !

    Apropos, vezi că dau limbi în ceaşcă de talie mondială ! Se ştie pe aici !

  • 72

    selena:

    înainte de orice altceva: mulţumesc! ai dreptate (intuiţia feminină, bat-o vina!): la anii mei, sînt, dacă pot să zic aşa, doldora de experienţe nefericite.

    e un banlieue provincial, parol!, nimic de luat în seamă: rafinării dezafectate, şantiere bolnave, cîţiva copaci, maşini în parcare, boutique-uri jegoase, şomeuri beţi, cîini vagabonzi…

  • 73

    cosa nostra:

    io nu zic că n-aveţi dreptate, da’ speriaţi vînatu’, bre!

  • 74

    Uite daca stii s-o faci si cu zapada iti trimit bilet de avion, vii aici la mine si iti faci de cap pina in aprilie cind se topeste. Cind obosesti, poti sa te inchizi in iglu si scrii lirica romantica de se topeste tot cititorul pandorit pe el. Iar daca scrii bine, ajuti si tu necajitii, pina si Cosa Nostra se inspira, invata sa vorbeasca la 48 de ani si poate sa tina linga el o femeie [mai mult de 5 minute]. Da tre sa te grabesti, ca acusi plec in Singapore si nu stiu daca vrei s-o faci cu taifunul. E cam smucit si violent.

  • 75

    @Cosa Nostra: vai domnule, tocmai incepusem sa ma relaxez putin, incercand sa nu mai dau atata atentie formei. Cat despre limbile in ceasca de talie mondiala, sunt nevoita sa te dezamagesc si in aceasta privinta , cestile mele sunt de talie obisnuita, poate chiar cam mititele.

  • 76

    @Cosa Nostra: si nici o limba nu-i mai eficienta decat un burete de bucatarie si un antidegresant: lasa ceasca luna! Incearca si o sa te convingi singur.

  • 77

    Ha, ha, … tare !

    Vezi ?! Îţi revii !

  • 78

    Selena: Ce-i trebuie lui Marculescu e mai greu de obtinut decit un antidegresant si un burete. Cred ca in romaneste se zice: cei 7 ani de acasa. Trebuie sa fie depresant sa ajungi la 48 de ani si sa continui sa suni ca un tinar badaran de 17 ani. Iar visele de metrou la acelasi nivel emotional cer cu disperare un psihiatru.

  • 79

    @Selena: pai ii sugerai Ioanei ca merge mai bine cu un barbat si tu vii cu antidegresantu? Perversiune! :D

  • 80

    Trosc pleosc!

  • 81

    Daca am lipsit un pic, v-am gasit in ultimul hal. Vorbitzi mai frumos, ca sa nu vina cineva de la 112 peste voi. Suntetzi cam energici si se revarsa erotismul peste obsesiile voastre. Lumea nu doarme de griji, si voi numai sex avetzi in cap ?

    Daca o prind pe Selena, ii pun calush in gura, catushe la manutze (contra tastaturii) si sa se descurce in aceste conditzii – asta e o femeie buna la casa/siteul omului – care se descurca chiar si legata fedelesh, mai bine decat orice scandalagioaica cu tigaia la indemana si cu gura pana la vecinii din celalat sector.

    De fapt, pana la urma, tot de Mirela Vasadi imi place cel mai mult, adica o femeie normmala, care este calma, frumoasa si este linistea Mediteranei insorite din Antichitate si pana azi, in toata privirea ei. Ma intreb de ce nu pot fi doamnele mai mult decat niste certaretze.

    Si eu care visam sa gasesc un cuplu de lesbiene indragostite de mine, dar in care barbata sa fie cel putzin tot atat de finutza ca femeia … Ce vise am mai visat si eu. Acuma observ ca nu-mi place deloc cand doua tipe frumoase se snopesc in vazul meu. Macar snopitzi-va mai gratzios :) Si daca se poate in versuri :)

    @cosa – care gasca de baietzi nu a facut mici vagabondisme cvasi-inocente in tineretze …

    Ce capcane nostime :) Parca ar interesa pe cineva capcanele astea. Parca vreun om destept ar da crezare a ce scriu eu, sau tu, oricine ai fi :)

    Mama ce dezvaluiri face … cum se numeste, la realitatea, auzi, baiatul lui Paunescu a lasat-o greoaie pe una la 16 ani, adica el la 16 ani. Ce familie dezorganizata.

    Acum vreo 15 ani erau doua tipe superfrumoase unde lucram eu, pe vremea aia, dus cu fortza de securitate, desi oficial securitatea nu ar mai fi fost inca de la Revolutie. Si un tip, cred ca prietenul/iubitul uneia din ele, nu am intzeles al careia, dar nici nu mi s-a parut ca ar conta, toata ziua era pe langa ele, desi ele erau teoretic la serrvici si el nu lucra acolo. Mai, cum naiba sa-tzi traiesti viatza pazind o tipa… Mi se pare stupid sa ajungi sa alegi ceva inuman. Voi, oamenii astia cuplatzi, mai mult va caznitzi, voi intre voi, decat vi se pare ca v-atzi iubi.

    Eu unul sunt liber, iar oamenii liberi nu-si pot gasi decat perechea de oameni liberi. Mie mi se pare ca iubirea incepe dincolo de absolut orice suspiciune si ushurintza. Am vazut (adica mai degraba am auzit/sesizat) mii de cupluri “cladite” pe faptul ca el/ea avea masina straineza, apartament (hai ca asta ar mai fi de intzeles in saracia lucie din Romania), iar acum peste un deceniu, masina straineza era ori harb, ori luata pe functzie obtzinnuta cu caracter gretzos (celebrele “mashini de serviciu”, “investitzii” de evitat impozitele, etc). Eu am pierdut demult informatzii exacte despre sursele imbecilitatzilor din ziua de azi. Cum adica sa conteze sa “faci bani” ?????

    Conteaza sa traiesti eventual prosper daca potzi obtzine prosperitatea cat mai moral si uman cu putintza, dar in nici un caz catushi de putzin imoral/inuman/ilegal.

    Nu te potzi considera o fata frumoasa sau un tip frumos, traind intr-o tzara cu o “moralitate” atat de scabroasa.

    Avand in vedere acestea, apucaturile voastre erotice sunt cu atat mai animalice cu cat intzelegetzi ce dreak am scris eu aici.

    Ultima data am vazut o femeie frumoasa, desi pe afisul electoral avea niste cearcane adanci si negre, era cea mai frumoasa femeie ce putea fi vazuta prin Bucuresti, cel putin doar pe afisele electorale. Ulterior, dupa crancena mafie securistica, nu am mai vazut-o, ca doar era din Aliantza Civica. Cearcanele alea erau semnatura frumusetzii.

    Cum naiba potzi dormi linishtit(a) cand in jurul tau se produce un dezastru ca in filmele in care femeile lipsite de aparare sunt torturate pe muzica simfonica in incantarea vecinilor care habar nu au ce asculta si nu aud.

    Si cum naiba sa umbli creanga prin ploaie ??? Ce naiba, esti nebuna ???

    Mai bine scrietzi shi voi cate o poezie superba, datzi dovada sinapselor voastre !!! Facetzi si voi ceva etern, ce naiba.

  • 82

    @Ioan Dumitru: Daca… Keep on dreaming:) Good night!

  • 83

    @selena: Uau, frumos. De un an sau doi sunt insa foarte obosit, observ tot mai greu shoaptele vietzii, somn plin de vise superbe itzi doresc shi tzie, la urma urmei, lumea nu a aflat ca nici virtualul, nici realul, nu sunt ireale.

  • 84

    Fare l’amore con gli zingari italiani!

  • 85

    Mai GY, tu ai crezut ca nu are cine te scuipa in noaptea asta ?

  • 86

    La o nazdravana de propunerea ca asta din titlu, raspunsul de la Radio Eravan a fos concis: se poate, dar e preferabil cu un barbat, donsaoara.

  • 87

    Ioana Duda//

    Traiesti intr-o clipa de vis. Tristetea toamnei romaneasca ambalata intr-o cos de carnati. Locuiesti in Italia. Si imbratiseaza divinitati tarii. Si lasa toamna romaneasca in pace, si intra in tomana lui Vivaldi. Si cand auzi pe straini laudand Italia, de parca de lauda pe tine. “God what a beautiful country”. Tu zici, “Grazie mille. I´m (re)born in this country and I´m proud of it. I´m proud of having Vivaldi as a Italian brother, and a Leo Da Vinci as an Italian father”. Fa te Italianca din plin, si nu doar o ceteteanca. Si o sa simti ce n-ai simtit vreodata in viata ta ca romanca.

    O mandrie.

    alt Anti Nationalist
    2010-11-09 21:03:18 | Raporteaza
  • 88

    @Anti Nationalist: mai shalom, nu intzeleg ce tot o tzii langa, ce-ai cu Ioana ???? Nu e sclava, cum vor porcii ?

  • 89

    Doamnelor si domnilor, cu stupoare am descoperit ca in hypermarketurile din Bucuresti cel putzin, se vand produse ale unor companii care se afla la limita dintre a fi si a nu fi ale mele. In Romania, identitatzile ne sunt furate pe banda rulanta, noi platim tone de impozite, pentru ca identitatea sa ne fie furata intr-un sistem de sorbire a sangelui nostru, ar noi platim, si platim, si platim. Numai imbecilii si criminalii acestui sistem m-au contrazis, dar ascultatzi-ma ce va zic – in Romania identitatzile ne sunt furate pe banda rulanta !!! Suntem masacratzi cu fiecare act si cu fiecare paragraf al prea-multelor “legi”.

  • 90

    Asadar, mafiotzii utilizeaza identitatzile noasre, iar peste ani si ani de zile imbecilii de americani se vor trezi ca magarusii din desenele animate.

  • 91

    @Ioan Dumitru:

    Ioane, trebuie sa iti spun asta! Esti un nebun!

    Dar un nebun frumos!

    Ori de cate ori iti citesc comentariile ma cuprinde o inexplicabila stare de bunadispozitie. Si asta dupa o zi nebuna de munca.

    Sa-ti dea Dumnezeu sanatate!

  • 92

    mie mi-ar plăcea şi mai mult Ioan Dumitru dacă n-ar mai scrie cu “tz” şi “sh”. treaba asta îi dă un aer de neseriozitate nemeritată. :)

  • 93

    Ioan Dumitru//

    Ioan si Ioana. uau.

    Crezi ca, identitatea unui roman poate vreodata sa fie respectat de catre strainii? Crezi ca Eminescu vreodata o sa fie langa mari scriitori al lumii? Niciodata. Daca, esti roman sau romanca atunci nu te vede nimeni, si cand nu te vede nimeni, nici nu exist. De aia, mafiotii va bate joc de voi. De identitatea voastra. Fiindca romanul nici nu exista.. Si nu va exista niciodata.

    alt Anti Nationalist
    2010-11-09 21:47:59 | Raporteaza
  • 94

    @Anti Nationalist:

    Bai ficiorule, tu ai auzit de cel mai mare dramaturg roman, pe care il cunoaste o lume intreaga?

    Se numeste Eugen Ionescu si tu pari a fi un personaj desprins direct din piesele lui!

  • 95

    @andreea:

    Lasa-l asa, are farmecul lui, nu-i deranja nici o virgula…

    E cel mai haios comentator pe care l-am intalnit eu in scurta mea viata de internaut.

    Ioane, sa nu inveti sa scrii cu diacritice ca ma supar pe tine. :) :)

  • 96

    Radule//

    Crezi ca. Eugene Ionesco, Emile Cioran sau Mircea Eliade sau identificat vreodata cu Romania? Defapt, Cioran a scris ce a scris fiindca nu putea sa scapa de identitatea asta de doi lei. Si-a fortat sa scapa de a devinind extremist, ca probabil, cine stie, Romania va fii si ea o data la fel de mare, si la fel de importanta ca Germania, Rusia sau Italia. Dar nici dreacu. A invantat limba franceza, si prin limba franceza a reusit sa lasa identitatea romaneasca mai moale. Prin limba franceza, mintea lui haotica si odioasa s-a auto-revindecat.

    Insa, in continuare el avea o ura catre tara sa natala.

    Si pana la urma, cu cine se mandrea Cioran? Macar tu te mandresti cu Ionesco. Dar ei? Pe cine aveau? Pe Terente? Urmuz? Dracula?

    Nu. Victor Hugo, Jules Verne, Voltaire, Proudhom,Moullier , cu astia se identifica Ionesco, Cioran, T.Tzara sau M.Eliade. Adica cu Franta si cultura franceza.

    Aceasi lucru trebuie sa faca si Ioana Dudu cu Italia. Daca vrea sa fie sa aiba si ea o mandrie nationala.

    alt Anti nationalist
    2010-11-09 23:04:38 | Raporteaza
  • 97

    @Radu Popescu: Eugen Ionescu sau Ionesco?! N-a fost acel mare dramaturg care a declarat odata cu halucinanta sinceritate: “Daca eram francez, eram poate geniu?”

  • 98

    erata: “genial”!

  • 99

    @Anti nationalist: nu stiu de ce, dar toti care vor sa se dezica de propria identitatea nationala, imi aduc aminte de o fabula de la Fontaine, cea a broscutei care voia sa devina la fel de mare ca boul.

    Lasand la o parte idealul discutabil al broscutei,nu pot sa nu remarc maniera ridicola si autodestructiva prin care unii incearca sa se afirme negandu-si radacinile si identitatea:

    La Grenouille qui veut se faire aussi grosse que le Boeuf.

    La Grenouille qui veut se faire aussi grosse que le Boeuf. J.J. grandville.

    Une Grenouille vit un Boeuf Qui lui sembla de belle taille. Elle, qui n’était pas grosse en tout comme un oeuf, Envieuse, s’étend, et s’enfle, et se travaille, Pour égaler l’animal en grosseur, Disant : “Regardez bien, ma soeur ; Est-ce assez ? dites-moi ; n’y suis-je point encore ? - Nenni. – M’y voici donc ? – Point du tout. – M’y voilà ? - Vous n’en approchez point.”. La chétive pécore. S’enfla si bien qu’elle creva. Le monde est plein de gens qui ne sont pas plus sages : Tout bourgeois veut bâtir comme les grands seigneurs, Tout petit prince a des ambassadeurs, Tout marquis veut avoir des pages

    Nici varianta in romana nu e rea:

    Broasca a zărit un bou Impozant la-nfăţişare - Şi, deşi doar cât un ou, Se văzu la fel de mare. Începu atunci, degrabă, Să se umfle: - Ei, surată, E cât trebuie, Ia spune, pe-altă broască o întreabă. - Nu, defel. - Atuncea, iată!… - Nici acum! - Ajunge, oare? - Încă nu, tot mai lipseşte. Şi, umflându-se mai tare, Broasca iată că plesneşte.

    Înţelepţi de felu-acesta Întâlneşti adeseori. Toţi burghezii vor palate, Ca şi marii-aristocraţi. Prinţişorul are şi-el ambasadori, Iar marchizul vrea să aibă, În saloane, paji stilaţi.

  • 100

    Fara mandrie, fara o cultura mare si stralucitoare. Omul devine ciung care se furisa pe scena mare al lumii.

    Romanul se ufla, da. Dar macar broasca are cu ce. Pe, cand romanul nu are nimic.

    Cand Neamtul zice ca tara lui are pe Shiller. Noi cu cine atacam? Cine? Eminescu? Nu poti sa te duci peste casa unui neamt, si zici:” Stii ce, stii cine era domnu Eminescu? O mare scula de poet”. Daca nici Eminescu nu exista pe rafturi in biblioteca unui strain. Atunci, cum vreti voi sa va baga strainii in seama?.

    alt Anti nationalist
    2010-11-10 00:01:03 | Raporteaza
  • 101

    @Anti nationalist: iar te manca pielea? nu am terminat partida aia de sah. Unele popoare isi valorifica mai bine talentele. Noi suntem experti in castrarea/intemnitarea lor. Si… ce punem in loc? niste pampalai conformisti. Nu e vorba ca nu avem sau nu putem avea. Aia deranjeaza mediocritatile avide de putere. deci: esti pe aratura.

  • 102

    Gherman Adrian//

    Nu te-ai inchiupuit vreodata, ca Romania probabil chiar nu are talente de valoare? Ca doar tari cu traditii, distinctii si onoare au tineri si oameni talentati. Nu te-ai gandit vreodata la asta? Ca aici va este valoarea voastra adevarata. Ca romanul, pur si simplu nu poate mai mult.?. Uita-te la ce tineri de mahala are tara asta. 70% au picat bacul anul aceasta. Voi, ca de obicei ati creat soarta voastra.

    Pur si simplu. Romanul nu poate mai mult decat atit. Poprul roman, este un popor sub-mediocru.

    alt Anti nationalist
    2010-11-10 00:43:08 | Raporteaza
  • 103

    @Anti nationalist: exista (cu siguranta) o ierarhizare din punct de vedere a potentei intelectuale – a raselor. dar pana sa ajungi la a spune ca un popor, ca poporul roman (destul de amestecat din punct de vedere rasial) este un popor sub-mediocru, este curata lipsa de rationament. Imi pare nefondata afirmatia. de ce? pt ca… fara un mediu propice in care intelectul se poate maturiza, nexam rezultate. Fara un mediu in care sa existe o traditie care promoveaza valoarea in detrimentul nonvalorii, nexam rezultate. Hai sa-ti dau un exemplu concludent al mediului propice care a favorizat o evolutie fiziologica pe fondul triajelor care se practicau in urma cu sute de ani. Omul alb a pus bazele dezvoltarii intelectuale mult mai timpuriu decat omul negru. Albul a exploatat negru – ca sa nu existe revolte, pe negru inteligent il casapea si il lasa pe ala apt de munca (dezvoltat fizic) in viata. Rezultatul = in ziua de azi, negru domina toate sporturile in care fizicul este un factor primordial. Asta nu-i mai selectie naturala. asta-i selectie artificiala. Cand intervine selectia artificiala si jocurile de interese, nexam rezultate. Daca ar exista mai putin materialism/nepotism si mai multa justete, valorile ar triumfa. Totul tine de absorbtia/adoptia cenusiului – chiar de la alte popoare. Dezvoltarea unui popor tine de organizare sau de valorificarea la un moment dat a potentialului. Exista si nesansa unor popoare ca cele din Africa. Pai… Africa daca nu beneficia de pe urma resurselor de tzitzi – in era industriala, erau la sapa de cauciuc, toti. Deci: resursele joaca si ele un rol important in maturizarea cenusiului. Resure – care pot aparea intr-un anumit context care poate sa fie chiar accidental. bla bla bla.

  • 104

    Imaginatia unui negru, unui african mereu era raspandit intr-o perspectiva universala. Indifirent cat de exploatat este un negru, si cat de suprapus este albul . Un african mereu o sa aiba o imaginatia mult mai rafinata si mai dezvoltata ca unui roman. Niciodata nu ati reusit sa extidenti valoarea voastra peste masura imaginatia voastra. Mereu mintea voastra romaneasca era si este in continuare multumit cu putin. Imaginatia voastra nu este la fel expandat morala, si nici la fel de liber flexibil. Uita-te la echipa de club. FC Barcelona. Cum joaca ei fotbal. Eh, aceasta imaginatie flexibil si liber, vezi si in arta lui Gaudi. O imaginatie catalana care face parte dintr-o imaginatie universala

    Ca sa compari imaginatia unui catalan cu un roman, e ca si compar o manastire din Bucuresti cu la sagrada familia.

    Asadar, aveti intra-devar valoare. Dar doar in imaginatia voastra, care este captivat in creativitatea cultura romaneasca. Cu alte cuvinte. Dacia este o masina buna(doar pentru Romania) etc. Si in aceasi context pot sa bag si pe Eminescu. Eminescu este un mare mare poet(doar in Romania).

    Asta este o realitatea.

    alt Anti Nationalist
    2010-11-10 02:45:15 | Raporteaza
  • 105

    @Anti Nationalist: Dacia 1310 este cea mai buna masina din lume. de ce? pt ca Elena Ceausescu a spus sa mai taie din lungimea ei… iar materia prima pentru ceva piesa de la cutia de viteze a fost o improvizatie datorita lui Ceausescu. A oprit importurile de matrerie prima. :) pe cale de consecinta, Dacia 1310 a fost proiectata de catre doi imbecili. Am trait 40 de ani de “zona crepusculara” inafara istoriei. 40 de ani in care valorile au fost intemnitate. bun! sa trecem mai departe.

    “Un african mereu o sa aiba o imaginatia mult mai rafinata si mai dezvoltata ca unui roman. ” facem o comparatie intre o un continent si o tarisoara? :)

    “Niciodata nu ati reusit sa extidenti valoarea voastra peste masura imaginatia voastra. ”

    restromania.com../

    Nu toti sufera de grandomanie. Exista si modestie pe lumea asta. Nu tot ce-i mare este folosit ca sa compenseze micimea altor aspecte. In mine exista spiritul acesta… din cauza asta is impotriva Catedralei Mantuirii Neamului.

    Avem nonvalori care ies la rampa. Dinastiile din comunism si-au rasfirat tentaculele pe lungimea neo-comunismului si… vor trece ani buni pana se va pune pe picioare acest popor.

    Mai omule! din moment ce Brancusi, Cioran etc s-au afirmat in afara granitelor, ce nu ti-e clar?

  • 106

    @Anti nationalist: #96

    Nu dialoga cu mine. Si mai ales nu incerca, in fata mea sa pari ceea ce nu esti. Nu am timp de pierdut.

    Ideea era ca personajul pe care il interpretezi incepe sa semene cu unul din piesele lui Eugen Ionescu. Nu tu, ci personajul.

    verstehst ?

  • 107

    Eu cred ca voua va plac misiunile don quijotesti de tot incercati sa va inhamati intr-un dialog cu Anti Nationalist.

  • 108

    Brancusi este considerat de publicul larg, drept sculptor francez. Imaginatia lui, este vazut ca drept o imaginatie dezvoltata care lumineaza rafinamentul de tipic francez. Si despre, Cioran nici nu vreau sa vorbesc.

    Nu este vorba despre etnii. Un roman poate foarte bine sa afirma in Europa sau pe planeta asta. Dar trebuie sa alctuieste in cultura altcuiva. Fie vorba despre o alta limba, sau o alta imaginatie. Fiinda cultura si identitatea romaniei, nu este vazut ca o cultura universala si inteleapta.

    Radu Popescu//

    Se vede ca ai complexitate de roman. Ooof doamne, ce ar fii daca tara ta ar fii la fel de apreciat ca SUA sau Japonia. tsh tsh tsh. Alta poveste domne. Romanul ar fii fost iubit, apreciat. Cultura romaniei ar fii existat peste tot. Europeanul ar fii indragostit de Romania si cultura sa. Dar nu este cazul.

    alt Anti nationalist
    2010-11-10 11:33:23 | Raporteaza
  • 109

    Antinationalistule, ia zi, ce-ai mancat de dimineata? Cum preferi cafeaua? Zacusca ai facut pentru iarna? Dar varza la butoi?

  • 110

    staţi, că am şi aici poezie:

    cine umblă pe cărare

    legănîndu-se agale?

    şi-are un fix în cerebel

    nu se satură de el..

    aţi ghicit? e doar un trist

    Anti-naţionalist

  • 111

    Tii, Andreea, in ce dispozitie lirica esti azi.

  • 112

    @Anti nationalist: nu pricepi ca politicul sugruma potentialul cultural? Nu e vorba ca nu se poate si aici. Problema este ca nu exista interesul din partea imbecililor asezati de 60 de ani la butoane.

  • 113

    yngyang, moartea pasiunii

  • 114

    @andreea:

    Daca-ncepeai:

    Staţi, că am o vorba mare

    …..

    poate că primeai premiu uniunii

  • 115

    Problema afost, si este mintea voastra taraneasca. De ce a existat scriitori ca DelaVrancea,Sadoveanu sau Ion Creanga. Care raspuns intrebari morale, universal, dar dintr-o perspectiva taraneasca, romaneasca. Si nu universala. Pentru ce sens?

    Ce mai poate omul modern sa invanta de la literatura romaneasca sau poezii? Nici o scula. Absolut nimica. Dostojevskij mereu o sa fie citit. De ce? Fiindca asa poti sa invati despre omul in sine. Omul, nu taranul roman. Diferenta de la cer la pamant. Gandeste-te putin. Romanu, niciodata, repet, NICIODATA nu si-a pus intrebari universala. De ce? Fiindca, Dumnezeu exista, si toate intrebarile sunt deja raspunse? Aici este mintea voastra lamentabil. De aia, niciodata literatura voastra clasica nu o sa fie citita de catre suedezi, nemti, sau americani. Fiindca nu au nimica de invanta de la ei.

    alt Anti nationalist
    2010-11-10 12:44:11 | Raporteaza
  • 116

    andreea:

    nora:

    Radu Popescu:

    doamne, cîtă răbdare aveţi!

  • 117

    Andreea//

    Pacat pentru tine ca nu esti italianca sau englezioaca.

    alt Anti nationalist
    2010-11-10 12:45:04 | Raporteaza
  • 118

    Radu Popescu, departe-n Sibiu,

    cultivă pămîntul, deşi e tîrziu.

    tîrziu pentru patimi, tîrziu pentru-amor…

    doar net-ul şi jazz-ul susură uşor.

  • 119

    @andreea:

    UUU, asta a durut rau,rau… :)

  • 120

    andreea:

    pe vox, i-am adresat dlui teodorescu ["găina criticii..."] o întrebare… văzîndu-ţi verva lirică, remarcată şi de nora, mai, mai că-mi vine să continui lista!

  • 121

    @andreea:

    Andreea nu stii sa existe prin lumea asta poeti itineranti, asa cum sant pictorii aia care picteaza pe strazi si fac portrete contra cost?

    Oare nu sant? Ca tu ai face o gramada de bani!

    Uai,stai ca mi-a venit acuma o idee. Da un anunt pe net “poet(a) talentat compun la comanda catrene pentru orice eveniment”

    Ce zici? Pe bune!

  • 122

    @andreea:

    Acuma ca te-am prins, ia spune-mi tu, ca te pricepi, ce valoare are poezia lui Paunescu? Ca unii zic ca e mai mare decat Eminescu, si asta o cred ca tragea in jur de 150 kg, altii pe care eu ii respect,d-l Cornea, zice ca era versificator…

    Tu ce parere ai?

  • 123

    @Anti nationalist: “Romanu, niciodata, repet, NICIODATA nu si-a pus intrebari universala.”

    :) poate nu ai auzit de mine

    “Sălciile parcă stau încremenite de pe vremea ultimului tango” nu-i o intrebare. ii afirmatie sugestiva. sau.. si matale esti ca I.T Morar sa zici ca versul acesta este de cenaclu satesc? :) Nu era voie sa se puna intrebari existentiale. Acuma e voie… dar dupa superficialitatea unora se vehiculeaza ca nu-s la moda. Pai… versul acesta aduce in discutie geneza… nicidecum nu face parte dintr-un curent literar vulgar&basinos… care indobitoceste.

  • 124

    Anti nationalist.

    Uite ! Mie spre deosebire de ceilalti imi place de tine. Doar ca prin ce scrii – de altfel prea agresiv, ambitionand astfel lumea la o replica pe masura – nu-ti reuseste decat un fel “psihologie inversa”. Adica, intariti lumea mai degraba spre valorile nationale.

    Vrei sa ai succes in lupta anti-nationala ?

    Daca da, atunci recomandarea mea:

    Scrie excesiv de laudativ si duios la adresa Romaniei. Devino la fel de exasperant de nationalist ca bufonul de Vadim, care (vezi ?) a reusit sa compromita notiunea de Dreapta pana la confuzia cu un balci al desertaciunii.

    Ex.practic: du-te pe tarlaua vecina (aia cu gardul peste care ne uitam noi curiosi si invidiosi) si scrie ca este doar un caz izolat si nevinovat scapat de sub controlul asociatiilor de protectie si ca altfel, autoritatile isi fac treaba minunat !

    Garantez ca se vor ivi unii cu “tu crezi ca la noi dupa jefuirea banului public mai ramane de impartit si la asociatii ?” sau “stai, mai frate ! … ca la noi pedeapsa cu inchisoare pentru unii e mult o bincuvantare fata de traiul pe afara” etc.

    Ee, ee ? Chiar nu te tenteaza incercarea ?

  • 125

    Ca sa raspund eu la intrebarea. Eminescu, considerat de Bernarnd Shaw drept un poet mediocru. Iar despre Paunescu? El Poet? hahahaha. Macar Eminescu mai scria in versuri. Paunescu nu era un om de valoare. Nu are nimica in comun cu premii si distincti. Esti considerat un poet mare, un poet de generic si un scriitor de valoare. Cand ti-e acorda premiu nobel. Doar atunci, primesti respect de la Europeanul. Fiindca in Europa(Germania, Suedia, Norvegia sau Anglia) Acolo se bazeaza doar pe premii.

    Iar despre Eminescu. Cand mai vezi carte gen; 1000 best poets ever. Niciodata nu vezi numele lui Eminescu, oare de ce? Probabil chiar, Eminescu nu era de mare valoare. NU INTELEG DE CE VRETI SA INTELEGETI ASTA IN P*****LA MEA!!

    Singurul poet, sau scriitor pe care Americanul, Suedezul, sau neamtul zice: “Uita ma, si romanika are ceva de mandrie” Este Ovid. Dar din pacate pentru voi, Ovid nu era din Dacia. Asa, ca nu aveti cu ce.

    alt Anti nationalist
    2010-11-10 13:17:56 | Raporteaza
  • 126

    @122,

    chiar de-ar fi fost talentat,

    asta mult n-ar fi contat…

    antipatic rău mi-a fost,

    a scris foarte mult şi prost,

    iar de-ar fi o poezie

    inspirată şi nurlie,

    să rămînă peste ani,

    şi să facă vreo doi bani,

    trasă-n jos va fi şi ea

    de-amintirea odioasă,

    naşparlie şi ceţoasă-a

    ticălosului sadea.

  • 127

    marcel,

    tu faci mişto de mine? acuş-acuş îţi fac şi ţie o poezie…

  • 128

    @Anti nationalist: “Cand ti-e acorda premiu nobel. Doar atunci, primesti respect de la Europeanul. ”

    daca cineva primeste un nobel pe o lucrare in care critica democratia, te pup in cu7657657r. daca nu, ma pupi matale? :) deci: nobelul e politica… ei premiaza doar disfunctionalitatile deceniilor apuse. nu si-au facut update.

  • 129

    nţţ, nţţ, nţţţ! a dreaq treabă, io chiar îl uitasem pe ovid!

  • 130

    andreea:

    eu să rîd de tine?! niciodată!

    m-a enervat dl teodorescu, atîta tot. dacă tot a scris despre păunescu şi cristoiu, putea să dea articolului un titlu mai nimerit: “două găini” sună mult mai bine, nu?

  • 131

    @andreea:

    Misto opinia ta, cam asa credeam si eu , dar in proza…

    Acuma eu ce sa cred, ca de aia mi-ai facut o poezie, c-am facut misto de tine?

  • 132

    Hai ca ma prefac acum un roman patriot veteran, care joaba table si mananca branza cu rosii….

    Baaa, Anti nationalistule. Baa baiatule ba. Baa, tu stii cine suntem noi romanii? Baaa baiatule baa, noi suntem PIONERI PIONERINILOR! HAIDUCI HAIDUCIILOR Suntem stramosi Dacilor baa. Ai auzit vreodata de Horia Agarici?, a dobarat peste 300 de avioane in WWII baa. Ai auzit vreodata de familia Cantacuzino? MARE MARE FAMILIE!! Ai auzit vreodata de Stefania Mariceanu baa? Ea este care descoperit Radioactivatea, nu panarama aia de Madame Courie. Ai auzit ba baiete de Lazar Edeleanu? Omule. EL A DESCOPERIT amfetamina!!SI E ROOOMAAAN BAA!! Ai auzit de Paulescu? INSULINA E ROMANEASCA BAA!!! SUNTEM CEI MAI TARII. MULT MAI TARI CA NEMTI SAU KKKATI ASTIA DE ENGLEZII CARE DOAR A FURAT IN VIATA LOR! Ai auzit vreodata de OVID BAA?! CEL MAI MARE POET, E ROMAN BA! ISOLDE SI TRIZTAN? AI AUZIT DE EI BAA ANTI-NATIONALISTULE? ESTE O POVESTE ROMANEASCA BAA! MM ce buna e branza asta de oaiee.. BAI BAIATULE BAA, NU TE PUI TATICULE CU ROMANII! AVEM CELE MAI BUNE FEMEI. AVEM CELE MAI TARI POETII! PAI NOI ROMANII, CE VEZI TU IN JURUL. NOI AM DESCOPERIT CEL PUTIN 3-4 %. STII TU BA BAIATULE BA, CUM A LUPTAT ROMANUL NOSTRU IN WWII? HAAA ZII, STII? AAAI DE CAPUL TAU.

    AI AUZIT VREODATA DE NICOLAE TEODORESCU. BIZANTINII ZICEAU. CA TEODORESCU ESTE CEL MAI MARE PICTOR AL RELIGII! UITA-TE TATICULE LA ROATA LUMII. O CAPODOPERE EUROPEANA!

    ROMANII BAA!

    Asta da. Este un patriot adevarat.

    alt Anti nationalist
    2010-11-10 13:59:04 | Raporteaza
  • 133

    Dar nu sincer. Roata lumii care este frumoasa. Aici recunosc si eu. Dar eu sunt constient, ca 90% dintre voi, nici n-ati auzit niciodata de Nicolae Teodorescu

    alt Anti nationalist
    2010-11-10 14:02:52 | Raporteaza
  • 134

    Eeee, bravos !

    Si eu ti-as raspunde…

    Taci, ba … (anti)nationalistule ! Ca nu mai e de stat coada la oua si carne, ci la tomberoane.

  • 135

    @Anti nationalist: zici ca Eminescu e mediocru? de fiecare data cand il citesc raman uimit de geniul sau… si matale imi spui ca-i un mediocru? ESTI AMUZANT.

    youtube.com/wat../

    Critica nu poate atinge poezia lui Eminescu. Ne ramane doar sa-i acceptam maretia…

  • 136

    @Anti nationalist: Antinatzionaliste, sorry for you, eu am scris in doar cate o fraza, cartzi care nu vor fi terminat de citit nici de intreaga omenire nici milenii de-acum incolo. Eu sunt mai universal decat toate natziunile laolalta, si mule alte planete. Iar mie mi-a fost stearsa atunci nu doar pagina de internet, ci s-a schimbat tot siteul yahoo.com, ca sa dispara universalitatea mea. Acum este o problema, ca eu sunt de toate, si francez, si italian, si spaniol, si egiptean, dar egiptean-egiptean (alb adica:) Puterea geniilor sparie si in Romania, si in Romanika, dar si in ditai imperiul vizibil al Americii sau al imperiului escrocheriilor biblice ale lui Moise. Deci cu atat mai rau pentru micutza lume pamanteasca, indiferent cate natziuni inutile in fatza mea salasluiesc intr-insa, in aceasta micutza lume, fiindca eu voi invinge mai mult ca sigur, fiindca am invins deja :) Eu sunt mereu la doar un click/cuvant distantza de sfarshitul si al tau si a tot ce potzi tu si oricine pe lumitza asta glumitza. Aaaa, apropos, care-i cea mai tare natziune ? (dupa parerea ta, desigur:)

  • 137

    foarte reusit, sper ca n-a tinut mult ploaia, totusi. :-)

  • 138

    Dupa pararea mea, toate tarile au contribuit ceva pentru planeta asta. Dar cea mai tare tara. E Rusia. Nu te pui cu tara care ne-a dat noua Dostojevskij si Lev Tolstoy. Daca Romania avea macar 0,01 din mintea lui Lev Tolstoy.Ooooof, eram departe acuma.

    alt Anti nationalist
    2010-11-10 18:05:23 | Raporteaza
  • 139

    Pfff…compunere de clasa a saptea! Atentie la redactare…sau limba romana se uita in Italia??? “Tomantic” ??? “Privilegiu al imbatranii” ???

  • 140

    Antinaţionalistule,

    Tu nu mai oboseşti bă jidane-n pula mea odată ?!

    Sau spune-le măcar să-ţi schimbe dracului discu !

  • 141

    Fetelor, delectati-va cu niste baieti frumosi din toate punctele de vedere:( sa nu de-a dracu’ sa v-asteptati la prostii )

    youtube.com/wat../

  • 142

    Iar aici doar pentru Andreea

    youtube.com/wat../

  • 143

    Music Makes Me Free

    alt ploaie de sunete
    2010-11-10 20:36:12 | Raporteaza
  • 144

    @Cosa Nostra:

    Nu-ncetezi a ma surprinde!

    Dar, cred ca, amandoi, am gresit destinatarele :(

  • 145

    @Cosa Nostra:

    Marcel Zadda ar fi spus “am speriat vanatul”…

  • 146

    @ploaie de sunete:

    Si pe mine, frate!

  • 147

    Radu Popescu,

    Nu am greşit destinatarele şi nici nu s-au speriat.

    Probabil că au treabă prin casă: femei, ce să-i faci !

  • 148

    Cosica Nostrica//Cu o zi mai mica nu strica.

    Auzi baaa. Cosa. Ce patriot esti? Sincer? Lupta domnu pentru tara ta. Stai pe net si impresionezi pe o fraiera de romanca care se crede noua Iulia Hasdeu? Cosa, Romance din astia sunt facuti pentru arabii si pentru turci. Mai dezamagit total, nu vad mare diferenta intre tine si un manelist. Sincer. Baga domnu scula. Da-mi nume frate. Constantin Noica, Nae Ionescu, Nicoale Steinhardt, Corneliu Codreanu daale frate. Lasa frate romancele astia pentru strainii si casotoreste cu Romania.

    Defapt, stii ce cred eu? Eu cred ca tu habar n-ai nimica de tara ta. Nici cultura, nici politic, nici istoric nici nimica. Cocalar de duzina ce esti. Stii ba baiatule cine e Eugen Doga? Nu? Atunci baga numele pe youtube.

    Locuiesti domnu in Bucuresti. Daca da? Te-ai oprit vreodata sa te uiti la ce nume sunt inscris la eroii revolutiei? Nu, n-ai avut chef nu? Esti prea patriot pentru asa ceva? Prea barosan nu? Macar, te-ai oprit vreodata contrasenz si te-ai uitat la ce nume sunt inscrise la Statuia Aviatorilor? Nici asta nu, ntt ntt ntt ntt.

    Aaii de capul tau si patriotismul tau de doi lei.

    alt Anti nationalist
    2010-11-10 22:50:15 | Raporteaza
  • 149

    vînat, ai?

    mersi, cosa, ascult mîine, acu e o linişte în casă… vînatul trebuie să umble în vîrful picioarelor…

  • 150

    Uf, Anti asta nu se lasa. Zau ca n-am intalnit plicticos ca el. Si ma uit mai sus si vad ca Gherman Adrian si Sunetistul au incercat sa discute cu el. Ce mai temerari!

    Eu am ascultat melodiile. Mai ales ca sunt la o prietena microbista. Mare meteahna. Se uita la meci si se plimba prin camera, zici ca e nebuna. Vorbeste singura.

  • 151

    @Anti nationalist: Eugen Doga… multzam. Nu stiam de el. Corespondentul acestui compozitor (in poezie) este Lucian Blaga.

  • 152

    Băi,

    Acum, să fim corecţi:

    Anti ăsta nu e prost. Are un discurs elevat şi, ce e mai important, are idei şi e şi oarecum citit.

    În chestia cu universalitatea temelor la Dostoievski , are dreptate. Nici eu nu prea agreez descrierea conceptelor prin exemplificări locale.

    O definire generală şi o aplicare la evenimente concrete locale mi se pare mai adecvată.

    Asta şi datorită, probabil, caracterului dialectic al analizelor mele, provenit din fizică.

    Eu sunt obişnuit să am o formulă matematică generală care să descrie o clasă largă de evenimente. Dând valori concrete parametrilor din formulă să descriu evenimente specifice.

    Invers, cel puţin în fizică, este imposibil.

    Dar, deoarece e foarte tânăr, 19 – 22 de ani, probabil roşcat, cu pistrui şi coşuri pe faţă [tipic jidanilor tineri], nu prea e băgat în seamă de gagici.

    Caz în care, acestea, fără nicio vină, au devenit ţinta lui.

    Păcat: ideile şi discursul lui, ar putea fi folosite în alte scopuri.

    Eu nu ştiu ce să zic, ce sfaturi să-i dau: bagaboantele de la noi nu şi-o vor trage cu el niciodată. Singura soluţie, poate, ar fi să plece pe alte meleaguri. În Suedia – că şi aşa îi place lui s-o dea ca exemplu.

    Dar nu bag mâna în foc că acolo se va uita vreuna la el, aşa că mă abţin: facă ce-o vrea. Nu vreau să-i dau sfaturi şi apoi să mă acuze că am făcut mişto de el !

  • 153

    M-am plimbat putzin prin oras. Cum ma si asteptam, privind doar masinile ce trec prin fata casei mele zilnic, permanent, nici vorba/urma de criza economica. Oamenii sunt bine si curat imbracati, cersetori foarte putini si destul de bine imbracati si hraniti.

    Multi oameni varstnici de nivel de trai mediu, nici urma de saraciile de bieti pensionari de acum cativa ani. Dovada ca banii trimisi de cohortele de romani din Occident isi fac datoria. Si dovada ca PNL este unicul partid care a facut un mare si real bine pensionarilor :)

    Foarte putini oameni mergand pe jos, pe strada, foarte putini oameni in autobuze/troleibuze/tramvaie. In schimb, puhoi de masini, si nu orice masini, ci masini medii, iar in centru, la hoteluri, puzderie de limuzine. Cred ca nici nu prea mai ai ce sa arati, mediu vorbind, prin Bucuresti. In schimb oamenii sunt execrabili, uratzi, cu expresia “cu spume”, urati pe dinauntru mai ales, dar cei mai multi si pe dinafara. In plus, cred ca in viata mea nu am vazut atatea fete/femei urate din toate punctele de vedere.

    Printre trecatori am reperat si multe maraituri tacute, ca de catzelusi nemultzumitzi ba ca nu au prins o ciosvarta, ba ca ciosvarta lor este mai micutza un pic decat a altora, ba ca au impresia ca sunt urmaritzi pentru a li se lua din ciosvarta lor, etc, etc. La capitolul civilizatie parca stam mai bine, dar la capitolul oameni, stam din ce in ce mai execrabil.

    Nu am intalnit nici un trecator si nici o tracatoare capabila sa zambeasca atat de frumos si cald trecatorilor, cum zambesc le eu (ba fetelor li se pare ca le invit, cu zambetul meu, la o partida sportiva de …).

    Pacat, ce tara frumoasa, ce colege frumoase am avut, in tineretea mea de pana in 25 de ani, si ce urate sunt creaturile din ziua de azi. Deci intr-adevar, voi cauta alta tzara. Insa ma indoiesc profund ca exista vreo tzara, in lumea civilizata “prospera”, care mai poate genera frunmusetzi feminine ireprosabile.

    Aud acum la radio stiri interminabile despre politicieni si prostituate de lux (adica celebrele tinere de la tot pasul care umbla in ceva-ceva accesorii mai de lux si cu nasul pe sus, in incapatzanarea de a parea “reusite”). Urat, tare urat acest oras.

    Se vede cat de prost si subred este cladita aceasta lume “prosera”, este ca un fel de gasca de tiganie, dar mare cat Romania, in care nimic din ce ar trebui sa insemne fericire, nu inseamna decat multa falsitate, escrocherie, pacalici si maraiala. Romania dupa 2000 a crescut atat de stramb, incat orice luru bun s-ar intampla, nu se va putea contabiliza decat in autodistructiv. Si mai ales urat.

    Pana si zambetul binevoitor al trecatorilor, care/daca au zambet, are o tenta de hotie, ascunsa sau jenata/jenanta.

    Romania a devenit foarte, foarte urata. Eu unul in mod sigur imi caut alta tzara, dar deocamdata, de dragul bietzilor basarabeni bolnavi de Romania, ma abtzin de a ma exprima conform cu cum ar trebui.

    A, si vorba cuiva de pe strada, fetele/femeile frumoase s-au daruit altor natzini :) “fete urate ca-n Bucuresti, in toata lumea nu gaseshti”…

  • 154

    @Cosa Nostra: “kung fu-ul” tau este slab daca abordezi problema cosurilor & arunci petarde fasaitoare (alea cu femeile)

  • 155

    Eu nu sunt nici nationalist, nici antinationalist. Eu scriu o fraza si totzi scriitorii din lumea asta mica laolalta nu aduna nici cat virgula din fraza mea. Eu scriu o fraza, si tot universul de lumi o citeshte pe limba lumii si universului sau. Atunci cand scriu ceea ce conteaza, scriu ca si cum nicaieri si pretutindeni as fi. Cand scriu, se retrag siteurile din circulatie, atat de mici si de infricoshatzi se simt cei care abia-abia daca incep macar sa priceapa a citi vreun cuvintzel din ce scriu eu. Toate tacerile si toate galagiile nu se vor ridica de sub talpile nici unei fraze universale a mea. Fiindca eu SCRIU, iar pana la mine, nu s-a scris, ci s-a mintzit !

  • 156

    Uitati-va ce stire, chiar ma-ntrebam ce mai face Sharon:

    realitatea.net/../

    Se zice ca iadul sau raiul sant de fapt ultimele secunde inaintea mortii, dar la unii se pare ca dureaza ani.

    Inchipuiti-va cum se simte spiritul lui, inchis in acel corp de patru ani !

  • 157

    No, hai sa va zic cum sta treaba cu piesa aia a lui Cick Corea, ca sa vedeti ca nu am postat-o degeaba.

    In primul rand, acolo e mai mult decat muzica. Este comunicare spirituala intre muzicieni in primul rand si apoi intre muzicieni ca intreg (band) si ascultatori.

    Este ceea ce numim in termeni profesionali, interplay.

    “Mai mult ca muzica” -ca asta e ce se intampla acolo- a fost posibila in primul rand jazzului care a deschis portita prin improvizatia in timp real.

    Improvizatie e toata muzica, si cea facuta de Bach sau Beethoven, Ce ii deosebeste este doar de cultura, pregatirea,tehnica, spiritualitatea si epoca in care a fost facuta.

    Mare deosebire in jazz este ca improvizatia (creatia)este spontana deci muzica se creeaza pe loc. Punctul de plecare este o tema, clasica sau compozitie personala, expusa la inceputul intamplarii muzicale.

    Tema are rolul pentru ascultatori de a delimita piesa muzicala intr-un anumit groove , gama si schema armonica. E ca si cum se construieste un decor pentru o piesa de teatru.

    Decorul fiind gata si muzicienii fiind inclusi in el,totul capata o latura pur spirituala si comunicarea si dialogul ce are loc pe scena nu mai este una clasica ci ceva complet diferit si divin. In momentul acela nu mai exista oameni cu chinurile si rautatile lor. Exista doar divinitate.

    Si fiecare din ascultatori se integreaza mai mult sau mai putin in aceasta atmosfera, in functie de capacitatea lui de deschidere sau bagajul cultural.

    Imi cer scuze daca v-am plictisit, si va mai cer scuze daca exprimarea pare chinuita pe alocuri, va asigur ca nu e copiat nimic de nicaieri, si ca incerc sa teoretizez pe masura ce scriu.

  • 158

    @Anti nationalist:

    Mai, cu Eugen Doga nu pre ai nimerit-o!

    Nimeni nu ii contesta talentele muzicale, dar drumul pe care merge el este foarte batatorit de multi altii mai buni decat el, intaernationalisti, asa ca tine .

    Deci ce i-a mai ramas lui sa faca. Un fel de muzica clasica, siropoasa si pana la urma foarte comerciala.

    Mai cauta! Daca vrei iti dau eu unul, tot Eugen dar Ciceu. La contrabas, Decebal Badila, unul dintre mari basisti ai Europei:

    youtube.com/wat../

  • 159

    musica adevarata e aceea care te hraneste. de mori intre timp, intre timpul nostru, al tuturor – cei nutriti din prana universala – se cheama ca-i rusine, rusine mare. ca mare e orgoliul unora de a se imbraca in snobism fad, si mare nebunia curajoasa (degeaba) de a se hrani cu cestii omenesti, slab nutritive. omul nu poate face musica, iar cand o face… nu e placut. doar gratia divina ce se pogoara (printr-un ”ales” ales, la care poate fi binecuvantare ori blestem!) poate aduce lumii-ntregi nectarul sonor.

    alt capitolul nutritie corecta
    2010-11-11 10:27:20 | Raporteaza
  • 160

    Radu Popescu//

    Eu cred tu habar n-ai cine e Eugen Doga?, Nu defapt. Eu cred tu stii, de ce habar n-ai de Doga. Doga in ultimii 40-50 ani ajuns sa fie cel mai premiat om din spatiul sovetic? ARE 7 PREMII DE STALIN! Stalin singur l-a considerat pe Doga drept “cel mai mare comp dupa Dmitri Shostakovich”

    Stiai, ca fratii Rubinstein sunt si ei nascuti in R.Moldova? Vrei sa stii de ce? Fiindca R.Moldova, mereu o sa aiba spirit rusesc. Eugen Doga, A.Rubinstein, Nikolai Rubinstein etc.

    alt Anti nationalist
    2010-11-11 13:20:57 | Raporteaza
  • 161

    Radu Popescu//

    Uite, ca nici tu n-ai nimerit-o cu Eugen Cicero. Nu poti sa compari un basist cu un compositor de exceptie. Dar daca asa.

    Petru Margineanu, n-ai auzit de el? Bine. Nu mi se pare cine stie ce:

    youtube.com/wat../

    Ca de obicei. Trebuie eu sa apar tara voastra. Vai de capul vostru..

    alt Anti nationalist
    2010-11-11 13:29:46 | Raporteaza
  • 162

    @Anti nationalist:

    He, he, vezi ca acum esti nationalist!

    Prietene, pe mine putin ma intereseaza locul unde s-a nascut si carei natii apartine artistul respectiv.

    Pe mine ma intereseaza creatia acelui artist,si nu premiile care le-a luat mai mult sau mai putin nemeritat.

    Nu vreau sa intru in amanunte, dar constat ca esti confuz in ceea ce priveste scara valorilor.

    P.S.Eugen Ciceu, sau Cicero asa cum este el cunoscut este pianistul, iar pentru cultura ta generala sa stii ca un contrabasist de exceptie (si compozitor de altfel) nu este mai prejos decat un compozitor de muzica de film.

  • 163

    @Anti nationalist:

    Si inca ceva. Stalin era afon la muzica!

    pentru el un compozitor bun insemna cu totul altceva decat pentru mine.

  • 164

    Dudo, daca vrei sa te bucuri plenar de fericirea suferintei recomand cu caldura o tumoare mamara sau un cancer de col uterin!

  • 165

    Prietene, pe mine putin ma intereseaza locul unde s-a nascut si carei natii apartine artistul respectiv//

    Seamna tu cu n-ai inteles vocatia, si imaginatia care este alctuita o cultura si identitate. Exista o diferenta majora de imaginatie intre unui francez, si un neamt. Asa cum a precizat si Cioran: Neamtul e un geniu dintr-o perspectiva reciproca. Iar Francezul, nu este om geniu insa este un om talentat,care isi rafineaza detatalie intr-o excelenta de arta. Dar totusi, nu se ridica la valoarea unui neamt. Neamtul nu a creat la fel de multe capodopere ca francezul. Insa, nemtii au o imaginatie de vai capul tau.

    alt Anti nationalist
    2010-11-11 21:30:09 | Raporteaza
  • 166

    @Anti nationalist: acelasi Cioran (in caiete) spunea aprox “regret ca m-am lasat otravit de spiritul germanic – care s-a dovedit mediocru”.. neamtul e mediocru… cam asta reiesit din spusele lui.

  • 167

    Esti nebun? Probabil despre romanul a zis asa, dar drespre NEAMTUL? NICIODATA.

    Frate. J.Bach, Beethoven, Schiller, Goethe, I.Kant, Schopenhauer, Filosofia de Superman lui Nietzsche, Mercedez Benz, BMW, Golf etc?,Beckenbauer,Boll. Mediocru? Tu chiar glumesti cu mine?

    alt Anti nationalist
    2010-11-12 03:52:16 | Raporteaza
  • 168

    @Anti nationalist: ai citit caietele lui Cioran? :) Nu ma apuc sa caut acuma ca e vorba de 3 carti in care trebuie sa caut. Da… daca ai citit caietele… vezi ca zice aproximativ ashea “daca vrei sa cunosti un sctiitor mai bine… ii citesti corespondenta” sau… caitele in cazul lui Cioran.

  • 169

    corespondenta sau jurnalul

  • 170

    Am gasit ceva asemanator. Dar nu este citatul despre care vorbeam. Caiete II 1966-1968 Humanitas, pagina 309 “M-am detasat total de Germania si de cultura germana.Ba chiar si de limba. Pretentiile, prolixitatea, prostia cu sistem, snobismul fara nuante, profunzimea bovina, cretinismul cu principii – toate astea din fericire mi-au devenit straine. Am biruit – la drept vorbind, de multa vreme – o idolatrie ridicola, infantila, ce m-a facut sa sufar atat. O superstitie mai putin. Cu atat mai bine.”

  • 171

    “În Franţa, toată lumea are talent; rar găseşti un geniu. În Germania nimeni nu are talent, dar un geniu compensează lipsa de talent a tuturora. Gîndiţi vă la toate geniile germanice: fiecare aduce cu el o lume, o nouă formă de existenţă. Cu Hegel, cu Wagner şi cu Nietzsche s au născut lumi noi. Fiecare dintre ei ar fi fost în drept să spună că lumea începe de la el.”

    “Dacă România vrea cu adevărat să şi croiască un drum în istorie, ţara de la care poate învăţa cel mai mult este Rusia. Întreg secolul al XIX lea ruşii au frămîntat, pînă la obsesie, problema destinului lor. Şi deodată cu chinul lor teoretic, Rusia a păşit efectiv în istorie, pentru ca prin revoluţie să se fixeze în centrul ei. Gîndirea religioasă rusă, slavofilismul şi occidentalismul, nihilismul, narodnicismul etc., toate s au învîrtit în jurul misiunii Rusiei. Komiakov, Ceaadaev, Herzen, Dostoievski, Aksakev, Danilevski sau nihiliştii Pisarev, Dobroliubev,Cernîşevski, în soluţii diferite, au încercat să rezolve aceeaşi problemă. Însăşi mistica lui Soloviov pare o transpoziţie teologică a Rusiei concrete.”

    Emil Cioran:

    Dar am facut-o? Am ivantat noi ceva de la rusii? Putea Romania sa scoata scriitori de generic? Am avut noi vreodaata capacitatea de ne-a scoata cultura in evidenta? Noi de ce am avut niciodata pictorii la fel de extravagant ca Grundewalt? Suntem vai de mamele noastre. Aceasta cultura populara taranului ne-a halit din jos in sus. De ce este Grigorescu atit de iubit, si nu . Hai sa zicem Victor Brauner Sau Rozenthal? Ca Grigorescu a pictat sufletul taranului? “nimic nu este mai frumos decat suflet unui taran”.

    Vai de mamele noastre.

    alt Anti nationalist
    2010-11-12 14:15:16 | Raporteaza
  • 172

    @Anti nationalist: din ce ai citat? Sa nu uitam ca Cioran – am impresia ca se cam temea de securitate.

  • 173

    Rusia este un imperiu incet la minte. stangist pana la reaqu si napoie. La ei (si in ziua de azi) Presedintele este dumnezeul rusilor. Nu-i un administrator.

  • 174

    Bine Adrian, in privinta ta. Exprime-te in arta despre cultura romaniei. Cine poate sa fie considerat Dostovieski din Romania? Bogdan Hasdeu?

    alt Anti nationalist
    2010-11-12 15:40:18 | Raporteaza
  • 175

    @Anti nationalist: ok. Da ce zici ca intreaga lume nu are un Mircea Eliade? Nu puterm cadea in mimetism. Evident ca este buna adoptarea unor sisteme administrative… de la alte popoare (sisteme care se dovedesc bune) dar cand vine vorba de geniu… acesta se naste nu se fabrica. Noi ii omoram ii lichidam ca sa nu ne incurce treburile – sa nu ne incurce manariile.

  • 176

    chestiunea este mai simpla. Trebuie sa avem neaparat ce au anumite popoare? Trebuie ele sa aiba ce avem noi? Traim in diversitate. Trebuie sa ai tu ce am eu? Daca vrei sa ai ce am eu si invers inseamna comunism.

  • 177

    cialis prednisolone conversion to prednisone

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
Schimbarea datelor din biografie a survenit ca o consecinta a comportamentului comentatorilor care folosesc datele personale pentru a improsca venin.
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!