RSS Feed

Sunt mandru ca sunt roman! – Ei as!

vezi toate articolele de
02 Dec 2011 la 13:36 144 comentarii 6183 vizualizari.

Internetul colcaie de urari de “La multi ani!” si indemnuri la a “Fii mandru ca esti roman”.  Si care ar fi motivul?

Exercitiu antitetic:

- Fii mandru ca esti roman! Avem genii! – Nu traim din iluzii ci din realitati, iar realitatea nu ne da motive de bucurie nici de mandrie. Exceptiile doar confirma regula, iar in lipsa unei societati civile care sa-si apere interesele in detrimentul smecherilor si al unei clase politice care nu-si merita nici numele, nici locul, varfurile acestei societati isi pierd valoarea –  uite de-aia raman geniile noastre necunoscute.

- Fii mandru ca esti roman! – Din urma nu mai vine nimeni, iar in fata nu exista nimic! De zilele nationale ale  Romaniei si alte cateva evenimentei ne plezneste asa un iz national, pojghita subtire si credem ca ne spalam toate pacatele de zi cu zi ascunzandu-ne dupa aceste varfuri palid identificate, dupa aceste cuvinte in care poate ne regasim prea putin, cand in realitatea cotidiana e vai de steaua noastra si suntem sub nivelul tarilor africane. Daca in ‘90 nu eram inca o tara bananiera, acum ne apropiem periculos de acest statut  prin: comportament, indisciplina, lipsa de interes si coeziune prin tot ceea ce defineste un popor nu o adunatura sociala.  Din  urma  nu ne ajunge nimic bun, pentru ca asta am stiut sa educam si sa formam, asta am inteles noi sa dam urmasilor nostri, adica nimic ca nu cumva sa ne ia locul. Le ametim ochii si sufletele cu ambalaje ieftine si colorate demne de o existenta consumatoare de resurse, dar nu i-am invatat sa fie! Tragedia e ca oricum ne vor lua locul, pentru ca nu suntem vesnici suntem doar limitati, iar cei care vin i-am format pe acelasi calapod, deci intr-o buna zi ne vom merita cruzimea lor.

- Fii mandru ca esti roman! – Avem mai multi analfabeti decat pe vremea lui Ceasca,  rezultatele de orice fel sunt un “chinzai” pe bat, iar traditiile nu le mai gasesti nici la muzeu.

- Fii mandru ca esti roman! Avem traditii! – Avem de fapt resturi de viata prin muzee, si acelea incomplete. Avem comemorari palide a ceea ce strabunicii nostri traiu zilnic. Traiditia inseamna valori de viata impartasite, traite, asumate. Din valorile de viata ale acestor strabunici, de vor fi fost ele asa cum le gasim prin carti, ori pe la bunii nostri care mai traiesc, acele valori nu ne mai apartin si nici nu ne-au fost familiare vreodata la nivel macro in societatea romaneasca. Ne-a devenit dumnezeu de ocazie maneaua, prostul gust, indolenta, nepasarea si grosolania.

Fii mandru ca esti roman! – De ce? Ai vreun motiv serios sa fii?

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 



144 comments
  • 1

    “Fii mandru ca esti roman” ma stanjeneste. Este vorba despre mandria aia nationalista care a provocat si provoaca conflicte. Daca o sa reusim sa ne depasim conditia asta de “iubitori” de tara… armonia globala poate sa fie garantata. Cand ascult imnul ma emotionez. Maruntisurile acestea nationale… ma emotioneaza. Si.. nu-i normal! Nu-i normal cand privesti vizionar, universul. Deci: nationalismul este dovada micimii spirituale. Cu toate ca.. unii il considera virtute. Oscilez intre nationalism si constientizare. Sunt prea las ca sa ma declar contra nationalsimului si prea orgolios ca sa renunt la el. Asta ma face partas (ca de altfel.. alte miliarde de oameni) la cercul vicios.

  • 2

    Asa gandesc si eu de aia am devenit alergica la indemnurile sforaitoare ale politicienilor urmati de mase fara cracnire de gandire: “Sa fim mandri ca suntem romani”. Da’ niste motive serioase, niste momente in care pana si amaratul de strain dintre noi sa simta ca ar fi bine sa fii roman, ceva substantial care sa ne adune…nu avem. Pacat… Oare chiar au existat si altfel de romani decat aia care alcatuim acum Romania?

  • 3

    :) ))))))))) mvaaaai ce dezinteresat gandesti. De ce ai nevoie de motive? Adica: americanul, japonezul si neamtul pot sa se mandreasca? Hai sa reformulam: Nationalismul (indiferent de apartenenta) ii bun? De ce ii bun sau de ce ii rau?

  • 4

    no acuma cineva tre’ sa fie si ca mine :) dar ai vazut tu popor sa nu se fi format pe baze segregare, nationaliste? cat a fost bine, cat a fost rau? eu zic ca a fost si bine si rau…si ajungem la chestia aia nesuferita: totul e corect, depinde din ce unghi privesti, deci totul e o chestiune de perspectiva!

  • 5

    intamplarea a facut sa ma nasc in acest loc! De ce sa ma mandresc? Ce ce sa-mi fie rusine?? Nici una nici alta.Traim in malaxorul vremurilor,asta e.

  • 6

    Nu mi se pare corect. Mi se pare animalic/neorganizat (vorbesc ca Iliescu) :) Aceasta “evolutie” a popoarelor are un cost prea ridicat. O risipa de energie – care – canalizata in alta directie – in ziaua de azi – puteam ajunge mai aproape de stele. Noa.. acuma.. si poetizez :)

  • 7

    pai nici sa fim toti o apa si-un pamant ca inainte de Babel nu cred ca se poate. te vezi egal cu chinezii doar pentru ca evolutia e prea scumpa? in ce sa canalizezi atunci energia sau cum?

  • 8

    o sa fim egali/prieteni cu oricine.. in cazul unei invazii e.t. Deci: instinctul de conservare/supravietuire/dominare il/le avem devoltate. Sa o canalizezi in ridicarea nivelului de trai.. in tehnologizare.. dar nu tehnologie de razboi. Egal cu un chinez? Pot sa fiu egal, mai bun sau mai slab.

  • 9

    Sa presupunem ca un asteroid se indreapta spre noi. Mai conteaza (in acele momente) particularitatile raselor? mda. Nationalismul o sa joace un rol decisiv in devierea bolovanului :) . Cred ca trebuie sa ne pregatim pentru un nationalism mai mare. Doar aderand la un nationalism mai mare putem sa aducem pacea. Daca ne consolidam nationalismul.. e posibil sa ne dam foc la casa.

  • 10

    Inca o chestie. Am evoluat tehnologic… e nevoie sa evoluam si mental. Nu mai suntem la nivelul de catapulta/trib/prastie/arbaleta ca sa ne armonizam/interactionam pe distanta de 5-10 km.

  • 11

    @Adrian tu esti minoritate ( nu minoritar) Nu mai fa gresala sa crezi ca oameni gandesc in termenii tai si uiti(sau nu vezi)ca majoritatea(ca sa nu indraznesc procenta) ignora argumentele tale pt ca au proritati primare. Problema e la cei care incurajeaza aceasta stare de fapt si care cred ca-i mai bine asa ,sa manipulezi saracia materiala si morala. Patriotismul ca si Patria sunt notiuni abstarcte , concepte apartinand intelegerii individului .Ele au un sens in masura in care rezonam cu ele.

  • 12

    Nu am nici un motiv sa nu fiu multumit ca sunt roman. Pentru foarte multe lucruri SUNT MANDRU CA SUNT ROMAN!

  • 13

    solutia e una singura, simpla si clara:

    ca sa devii european/mondial/international (whatever)(e musai sa bagi ceva romgleza ca altfel pici de anacronic) tot ce ai de facut e sa-ti para rau ca esti roman. Foarte tare… Jena, dispretul si maiales FLEGMA abundenta pe propriile-ti origini iti GARANTEAZA succesul si e dovada concreta ca ai o constiinta cosmica, adica ai depasit stadiul limitat in care ai avut nesansa sa te nasti… Ce draq e aia “unitate in diversitate” (deviza comunitatii europene)??? NU, gresit !!! Tre’ sa fim TOTI la fel. Daca nu, ejprost. Ma uit cuprins de durere intergalactica cum toate popoarele care alcatuiesc pamantul (pardon, Terra), dintr-o ingustime perpetuata multimilenar isi aleg cate o zi “nationala” si o sarbatoresc cu mare fast, motiv care probabil a dus la actuala criza mondiala. In prostia lor nemarginita se bucura pentru ca sunt ALTFEL. Sunt “EI” …cum ar veni (cu bune, cu rele), adica au “identitate” (omfg!!!) Clar ca viteza luminii: E GRESIT. Nu conteaza de ce, dar sigur nu e bine. Viitorul nu poate fi luminos decat daca suntem cu totii o apa si un pamant, o masa amorfa de “cetateni” (inhabitants suna magnific) si asta pentru ca e nasol sa fii diferit. Deranjeaza pe unii…

    P.S:

    Lacrima, la multi ani !

  • 14

    Desigur sunt mândră că sunt româncă ! De câte ori nu am fost întrebată„de unde ești de fel ?” aici în SUA…la un moment dat, chiar mă cam enerva această întrebare șablon(mai ales că se repeta de zeci de ori pe zi,săptămâni și ani la rând,lucram în serviciul public)

    Dar niciodată nu mi-a fost rușine,de naționalitatea mea, am realizat în timp record(casă,masă,bani,mașini) trei copii la studii superioare(una a avut serviciul militar de 5 ani la Navy ) numai spun despre soțul meu… și eu.

    Pot spune că îi mulțumesc lui Dumnezeu ptr. tot,de ce ? Ptr. că observ cum mulți așa zis„americani” nu au ce am eu ! Și am sosit aici doar cu 5 valize de bulendre :lol:

    Oriunde este o parolă:nu există pădure fără uscături :D

  • 15

    Da, sunt mandru! Mai ales ca eu, român fiind, nu AŞ scrie ,,aşi”

  • 16

    Seva stii care e tragedia? A trebuit sa pleci ca sa poti sa-ti pastrezi urma de mandrie. Esti mandra ca ai reusit, dar asta nu musai se datoreaza nationalitatii tale. Felicitari oricum. Daca ai fi ramas, stima de sine ca roman ar fi fost cam pe unde e a noastra acum…sau cel putin a mea, nu stiu despre altii sau despre Adi. Ma uit in jurul meu si nu vad mai multa bucurie.

    Insa daca ai fi mers in Europa (italia, spania, anglia) ai fi trait cu spaima de a numi ce esti. Stiu din proprie experienta, asa fara nici o vina…

  • 17

    Adi iti dau dreptate.. o sa ma gandesc la ce spui :)

  • 18

    Niccolae… da un motiv pentru care esti mandru de nationalitatea ta, altul decat acela ca ai un anumit nivel al limbii romane, vrei?

  • 19

    Niccolae sa fie acest dictionar imprecis? El defineste “ei asi!” astfel: ‘interjectional = 1. interjectional , cu caracter de interjectie 2. exclamativ …… 2. ei asi / asta-I ! nu mai spune !”. Ce spui?

  • 20

    Ei…bineinteles ca am fost rautacios. Insa, mi-am permis aceasta dintr-un singur motiv: mandria apartenentei la o nationalitate nu se argumenteaza. Si am vrut sa arat ca defecte avem toti. DAR e genetic structurat ca un ungur a sa fie mandru ca e ungur si un roman sa fie mandru ca e roman. Accept orice discutie la nivel particular,pentru fiecare individ in parte. Nu accept caracterizarile la nivel general. Da, sunt mandru ca-s roman si nu german. Ciudat, nu? Germania, acest simbol al calitatii si al respectului fata de munca, a pornit doua razboie din care Romania a avut de suferit. Bineinteles, si germanii au motivele lor de mandrie nationala. Sunt mandru ca sunt roman chiar daca, din cauza lipsei de patriotism, multi romani fug de responsabilitate si, lipsiti de aceasta responsabilitate, se transforma in cei mai reci judecatori ai romanilor. Exista o singura forma in care putem judeca pacatele romanilor: sa ni le asumam asa cum Hristos si-a asumat pacatele omenirii. Iar daca Hristos este un exemplu mult prea inalt, cobor stecheta la nivelul Eminescu. La acest nivel gasim patriotism fara limite, care consta intr-o lupta pana la moarte fata de pacatele romanilor. A te detasa de poporul in care te-ai nascut, arata ca nu ai fost capabil sa-ti cunosti propria familie.

  • 21

    Patriotism is your conviction that this country is superior to all others because you were born in it. – G.B. Shaw. Subscriu.

    @Niccolae Genetic structurat? Asta chiar n-am simtit-o ca vine, o fi o teorie de ultima ora. Nu prea inteleg atunci daca tot e genetica boala asta cum de unii nu sufera de ea. Cat despre ce mai spui tu acolo ii las pe altii sa comenteze, e totusi vineri seara, parca n-as vrea sa-mi stric buna dispozitie.

  • 22

    Lacrima, în ce dicţionar ai găsit asta? Nu de alta, dar nici în DOOM, nici în DEX nu apare forma “aşi”.

  • 23

    @corifeul A murit simbolismul?

  • 24

    Niccolae – eu cred ca ar treui sa invatam sa argumentam de ce suntem mandri pentru ca asta ne obliga sa facem o lista de valori/calitati etc, oricat de subiectiva e mai buna decat vidul… A se trece la asumarea pacatelor in maniera lui Hristos inseamna a te autocondamna la crucificare. Si nu cred ca romanii vor invia a 3-a zi, Doamne iarta-ma! Niccolae ma faci sa cad in pacat ca nu ma pot abtine sa nu ma duc cu ideea pana la capat in vizualizarea ei :) )

    Nora – am gasit dictionarul incarcat pe Scribd.

  • 25

    Un link, ceva? Sau un titlu? Scuză-mă că insist, dar chiar n-am mai văzut forma asta.

  • 26

    Corifeule – as subscrie si eu la ce zicea Shaw, mare diferenta ar fi ca el nu s-a nascut in Romania. Da stiu, ai dreptate, nici acolo n-a curs lapte si miere mereu. Da’ eu una as vrea sa am argumente care sa ma faca mandra ca-s romanca. Si nu gasesc. M-am nascut aici. Si ce folos ca nu pot scoate nasul in lume cu asta, ca suna ca o injuratura in Europa de Vest iar echivalenta nu e una onorabila. Avem cateva genii. Si pe alea le-am aranjat noi cu o neostoita energie negativa. Tu pentru ce altceva mai esti mandru ca esti roman. Nasterea undeva nu tine de alegerea ta. E ca si cum ai spune: “Sunt mandru de hazardul de a fi roman”. Si tot as intreba: “De ce?”

  • 27

    Nora – iata in copy/paste: “III. 1. rau scribd.com/doc/../ – Translate this page 3 Sept 2011 – interjectional = 1. interjectional , cu caracter de interjectie 2. exclamativ …… 2. ei asi / asta-I ! nu mai spune ! …”

    dictionar.cc/sa../ – Translate this page (Argou, cu valoare de interjectie) Atentie! alerta! … uzul argotic este greu de explicat, dar cf. fr. vingt-deux “atentie la” si rom. zexe “ei, asi! …

  • 28

    Lacrima-poporul roman, spre surprinderea multora, a inviat de multe ori. Si asta e un motiv de mandrie. Sunt multe motive, dar nu vreau sa coboram discutia la o insiruire de calitati sau defecte. Eu am incercat sa ridic discutia la nivelul de apartenenta. Nu sunt profesor de genetica, deci nu am vorbit stiintific ci am incercat sa prezinta un adevar care, intr-adevar, este contrazis prin tot mai multe exemple: e in firea noastra sa ne iubim parintii, familia si patria. Bine…poate ca parintii sunt betivi, dar nu au nici-o calitate? Si daca pot exista astfel de parinti, totusi Romania nu e la acest nivel… Eu cred ca istoria prezinta multe dovezi de mandrie nationala. Dar nu numai istoria ci si prezentul.

    Si nu, nu exista forma ,,asi”…. Dar imi pare rau ca am adus in discutie o astfel de problema, mai ales ca nu-mi sta in fire sa atac la acest nivel

  • 29

    Si atunci dictionarele, cele doua enumerate m-au pacalit? :( Corectez! Multumesc de atentionare :)

    Niccolae – nu stiu daca am cobora discutia. Eu zic ca ne-ar face bine: de ce sa fii mandru? Acele valori pe care le-am putea enumera ar trebui cumva puse in lumina, in valoare…asa se dau mai departe de la om la om, de la o generatie la alta. Cu conditia sa le gasim, sa mai fie de actualitate si valabile si sa le putem exprima… De ce a ne defini ar insemna sa ne coboram?

  • 30

    Lacrima, cred că n-ai înţeles citatul lui Shaw. Din contră, Shaw subliniază caracterul gregar, arbitrar, absurd al “patriotismului”.

    Ce aş vrea eu este să le amintesc patrioţilor conflictul moral al lui Apostol Bologa. Ce faci când “ţara” te vrea altfel decât îţi spune conştiinţa ta?

    Primul link nu se încarcă, iar la al doilea explicaţiile sunt la expresia argotică “şase-şase”. Caută şi tu în dicţionare care au titlu şi autor. :D Nu în toate ciudăţeniile.

  • 31

    Niccolae, Germania, acest simbol al calitatii si al respectului fata de munca, nu a pornit nici un razboi mondial! Cand spui Germania, banuiesc ca te referi la poporul german! Nu poporul german a pornit cele doua razboaie mondiale, ci, capitalismul infect, primitiv, decadent si expansionist german( burghezia germana ) a declansat primul razboi mondial, din ratiuni de expansiune economica, iar al doilea razboi mondial l-a pornit nazismul( extrema dreapta din Germania ) avandu-l in frunte pe Hitler. Poporul german a fost tarat in razboi impotriva tuturor si impotriva vointei lui, de catre un cretin, extremist de dreapta, razboi soldat cu aprox. 50 milioane de morti, asa cum, extremistul de dreapta (intr-o anumita masura )si bolnavul psihic de Basescu, a tarat poporul roman in mizerie, saracie si dezbinare! Prostii care l-au votat pe Basescu de ziua ta – 2009 au fost cca 51%, dar iti spun sigur ca, cca 30% dintre ei regreta prostia pe care au facut-o acum doi ani, iar adevaratii basisti, idioti si nenorociti sunt in Romania in proportie de cca 20%! Daca vrei sa stii ce reprezinta fatidicul procent 20% din istoria prost-decembrista, iti recomand sa observi ca in 1996, 20% au fost de partea perdantului Iliescu, in 2000, 20% au fost de partea perdantului P.N.T.C.D., in 2004, 20 % au fost de partea perdantului P.S.D., iar din 2009 s-a instaurat dictatura in Romania! Romanii nu o observa, deoarece sunt obisnuiti cu dictatura, biciul si cu ” fuga in Egipt “( a se citi S.U.A., Europa, la munca! ) acesta fiind motivul pentru care nu mai ies in strada acum! Cu alte cuvinte, 20% reprezinta OPORTUNISTII mizerabili, decadenti si gaunosi ai acestui popor! Poporul roman este un popor in mare parte iresponsabil si centrifugal! O singura sansa are acest popor sa mai iasa in strada: sa nu mai poate pleca sa munceasca in strainatate si sa sufere in tara, privatiunile tiranului Basescu, iar cei 2-3 milioane de romani plecati in strainatate sa fie adusi cu forta in tara si sa fie someri in Romania, sau sa munceasca pe salariul minim pe economie, apoi voi vedea eu cine o mai iubeste sau cine mai afirma ca e mandru de-i roman! Nu-i adevarat, este o mare MINCIUNA, este o mare IPOCRIZIE ROMANEASCA! Vrei sa stii cine sunt mandrii ca sunt romani, cine iubesc Romania? Cei 20% de ticalosi pomeniti de mine mai sus si cei ce sunt plecati in strainatate la munca! Stii de ce ? Pentru ca au dat de bani acolo! Cand ai dat de bani, cand ti-ai furat conationalii pe unde ai apucat, atunci te simti mandru ca esti roman si-ti ” iubesti ” tara! Restul e ipocrizie specific romaneasca, de sorginte bizantino- fanariota! Acestia ne conduc si tot acestia ” iubesc ” Romania! Totul este o mare minciuna romaneasca! Cine sunt eu? Sunt un roman, deoarece m-am nascut in Romania, dar sunt un roman atipic, iar daca sunt mandru de ceva, sunt mandru de faptul ca sunt roman ATIPIC, iar propria familie mi-o cunosc destul de bine, dar pe ceilalti romani nu-i mai cunosc deloc! Asa sa te lumineze Dumnezeu, in spiritul scrierilor mele!

  • 32

    Merci Nora :) Am corectat, da’ asa se citeste “as” fara diacritice… :) ))) Oricum o dau, ceva tine cu opozitia in articolul asta :) )))

    Redus la esente, ar trebui sa te multumeasca alegerea hazardului, apropo de Shaw. Si daca n-o face? Daca vrei mai mult si simti ca ceea ce-ti ofera lumea din jurul tau nu te defineste ca roman, ce faci?

    Cat despre Bologa… hmm… daca tara te vrea altfel decat te vrea constiinta ta – pleci! Da’ atunci stii ce nu pricep – daca au plecat de ce nu s-au si desprins? Brusc se schimba constiinta? Suntem ca natie atat de duplicitari oare?

  • 33

    Danny acum m-ai lasat perplexa :) Dar ca roman atipic esti ori nu mandru ca esti roman pentru altceva decat pentru faptul ca te-ai nascut prin hazard aici?

  • 34

    asi : nu-i …..;)

  • 35

    Păi, n-ar fi mai simplu să foloseşti diacritice? :D

    Nici nu mă mulţumeşte, nici nu mă nemulţumeşte. Ambele ipostaze îmi par infantile. Sunt româncă aşa cum sunt şatenă. Sunt româncă, iar asta nu e nici o calitate, nici un defect. E o caracteristică şi atâta tot. Nu sunt mândra, nici nu mi-e ruşine. Ar fi ridicol să-mi fie oricare dintre ele.

    În rest, mă privesc ca invidid, cu propriile valori şi idiosincrazii, cu propriile calităţi şi defecte. Nu ca o oaie într-o turmă. Nici nu mă albesc, nici nu mă înnegresc celelalte oi.

    Bologa n-a putut pleca. Patriotismul cere să-ţi omori vecinii uneori. Şi când mă gândesc la asta, îmi pare un defect. Cam ca fanatismul religios.

  • 36

    Ar fi politic corect ce spui tu. Bologa = viata asa cum e ea uneori, nici buna, nici rea, da’ a dracului de viata!

    Acu’ vad ca tu scrii cu diacritice! O s-o fac si eu.

    Stii care e nasolia a fi roman devine un atribut neplacut dintr-o caracteristica. A fi roman e un stigmat cam peste tot si nu putem spune ca nu avem partea noastra de responsabilitate, acei romani care mai avem valori. Am tacut, ne-am dat la fund, ne-am facut ca nu vedem in loc sa ne delimitam clar de cei care in numele nostru al tuturor, spuneau ca sunt romani ca noi cand savarseau marsavenii.

  • 37

    Poate ca nu m-am facut inteles. A pleca la munca in strainatate nu e lipsa de patriotism. Din contra, economia romaneasca a fost sustinuta de acestia. M-am referit la o altfel de detasare. Si tocmai in aceasta detasere sta ipocrizia romaneasca. Cei mai multi romani sunt critici fata de Romania, toti vorbesc despre lipsa de carcater a celorlalti. Acesta e defectul suprem al romanilor: ,,ceilalti sunt de vina”. Interesant e ca nimeni nu e de vina, desi toti sunt de vina. Daca, desi e S.F. ce voi spune, toti vor invata sa spuna: ,,si eu sunt de vina”, acest procentaj de nemultumiti se va transforma intr-un procentaj de romani corecti. Dar nu se va intampla, din simplul motiv ca ,,altii sunt de vina”. Mi-e greu sa aduc in discutie si putinele calitati ale romanilor, mai ales ca de prea multe ori m-am scarbit si eu de lipsa de caracter a multor romani. Insa vreau sa priviti cu aceeasi ochi critici si greselile vesticilor. Da, la romani nu esti operat daca nu dai mita. Dar mita romaneasca, de o mie-doua de lei, este un nimic pe langa sutele de mii de euro cat costa operatiile in vest. Eu am avut entorsa la picior intr-o perioada cand nu eram angajat si am fost tratat fara bani. In aceeasi perioda, un bun prieten a lesinat in Austria si, pentru ca nu era asigurat, a fost nevoit sa plateasca 250 euro. Sa nu uitam ca din vest s-a inceput instutionalizarea incalcarii juramantului lui Hippocrate. Cioran numea vestul ,,un cadavru in putrefactie care miroase frumos”. Exista atata ipocrizie si in vest, incat ipocrizia romaneasca nu o poate depasi. gandul.info/de-../

  • 38

    Lacrima, atat mi-a mai ramas, tineam cu STEAUA, dar nu mai vad nimic bun in ea, nu am cu cine sa mai tin, nu am la cine sa mai tin! Si atunci, ma uit la dracoasa asta de Nora, care le spune bine de multe ori: ” nu ca o oaie intr-o turma( eu, oaie intr-o turma? Doamne fereste! ), nici nu albesc, nici nu ma innegresc celelalte oi!” Iar de cate ori am fost in strainatate, eu eram un adevarat american, chiar, nici fatza de roman nu am! Ce bine ma simteam, iar pe romani ii cunoasteam de la o posta, deoarece erau tarani!

  • 39

    Uf, Lacrima, o luăm de la capăt.

    Dar ei sunt români ca noi!

    La fel cum în puşcării e plin de oameni şateni. :D Cum aş putea eu să mă delimitez de ei? :lol: Şi de ce să simţi nevoia asta?

    N-ar fi absurd, ridicol şi total imposibil?

    Zi tu concret cum “te poţi delimita”! Să faci campanii ca ăia de la Rom? :D

    Ştii ce cred eu? Că începem, ca societate, să dezoltăm un fel de complex de vinovăţie. Asta ne va acri, ne va înrăi şi ne va distrage.

  • 40

    Despre care vest vorbeşti, Niccolae? Despre SUA sau despre Europa? Că sunt două sisteme total diferite. Operaţiile alea costă atât dacă n-ai asigurare. Iar dacă ai, să fii sigur că nu mai dai un euro în plus. Mi se pare firesc că prietenul tău a trebuit să plătească.

    Şi ai mai uitat ceva: să raportezi mita la veniturile românilor. Pentru un profesor începător, o mită de două milioane e enormă.

    Iar medicina costă. Tehnologia costă. Respectarea jurământului, îmi pare rău s-o spun, nu se mai poate face gratuit în epoca noastră. Oricât ar vrea medicul, ecograful nu-i pică din cer.

    Şi lasă-l pe Cioran. Lui toate îi miroseau urât, nu numai vestul. :D

  • 41

    Niccolae, nu ma refer la o simpla plecare la munca in strainatate, si eu am fos plecat, ci, ma refer la cei ce s-au stabilit acolo, si tot de acolo le-a venit mandria de roman si iubirea de tara, care este FALSA, din cauza banilor pe care i-au muncit in tara respectiva! Daca astia ramaneau in tara, isi urau tara acum! La acest aspect ma refer eu! In alta ordine de idei, este un lucru pozitiv sa fii critic si este foarte bine sa-ti critici poporul, deoarece nu mai ai ce sa lauzi la el, nimic nu mai e de laudat! Adu-ti aminte, Niccolae, cum in timpul ceusismului, toti romanii se laudau , sunt cel mai tare popor din lume , avem o epoca de aur, nu exista roman prost, iti mai aduci aminte? Acum ne criticam si este foarte bine, in schimb, ce ai observat si tu, romanul nu reuseste sa-si gaseasca vina personala, din cauza vanitatii excesive, a egoismului, a iresponsabilitatii si a fricii, pana si de el insusi si din acest motiv arunca vina la celalalt! Aici ai dreptate! Exista rau si in west, exista ipocrizie si acolo, dar la acest capitol, tot romanii sunt pe primul loc, din pacate! Niccolae, nu mai gasesc o virtute romaneasca! Ceea ce se numea gazda buna si ospitalitate, demult s-a transformat in lingusire!

  • 42

    Hey, Lacrima, cum stai cu perplexul? Ce culoare are?

  • 43

    Draga Nora, stii ca exista o posibilitate ca juramantul lui Hippocrate sa nu fie incalcat? Am inteles ca exista intr-o tara nordica: asigurarea pentru sanatate este aplicata prin TVA. E absurd sa te crezi stat civilizat si sa nu-i tratezi pe cei care, din diferite motive, nu sunt asigurati. Sau, daca ii tratezi, sa-i lasi datornici pe viata

  • 44

    Si…pentru un astfel de om mi-e draga Romania. Petre Tutea valoreaza cat 1 milion de romani. Inca 20 ca el si Romania e indestulatoare youtube.com/wat../

  • 45

    Niccolae, pentru un astfel de om, Petre Tutea, iti este drag poporul roman? Dar ce are a face poporul roman cu Petre Tutea? Sau, mai degraba, iti place Romania ca spatiu geografic? Intr-adevar, Romania este o tara deosebit de frumoasa, dar nu e vina ei ca e atat de frumoasa si nici meritul ei ca i-a gazduit pe romani in ea. Daca Petre Tutea valoreaza cat 1 milion de romani, Ceausescu cat valoreaza , dar Basescu? Nu uita ca si ei sunt tot romani!

  • 46

    Niccolae, poate nu intelegi ce-ti spun! Observ ca te-ai blocat! Stii ce vreau eu? Vreau adevar crud, chiar daca e dureros, vreau sinceritate, vreau critica si urasc contrariul acestora. Apoi vom sti de unde sa pornim! Pe celelalte, bune si frumoase, le vom gasi din belsug in Romania!

  • 47

    Exista o substanta romanesca din care si-a extras esenta si Petre Tutea. Si nu am vrut sa duc disuctia la nivel religios, dar nu mai pot evita aceasta. E ortodoxia. Stii in ce consta frumusetea si puterea ortodoxiei? In ea s-au format astfel de caractere. Interesant e ca toti care au inteles-o, desi foarte putini…extrem de putini, au deprins o demnitate cum rar vei intalni in alta tara. Cei mai multi confunda ortodoxia cu patriarhul Daniel si cu popa care cere milioane pentru inmormantare. Fals! Ortodoxia nu e o religie a slugarniciei fata de mai mari. Parintele Arsenie Papacioc o caracterizeaza cel mai bine:,,Adevărul rămâne acolo unde n-ai cedat. Dacă unul singur ţine adevărul, acolo e Biserica. Ortodoxia va supravieţui prin el” Din acest punct de vedere eu mai cred in poporul roman.

    E adevarat, peste 70% dintre romani practica o religie care e orice altceva, numai ortodoxie nu e, dar restul au puterea de a rezista si de a purta samanta bunului simt pentru vremuri cand romanii, ingretosati de propria lor decadere, isi vor cauta radacinile. Si cand isi vor intoarce privirile spre acele radacini, se vor minuna cata avere spirituala pot gasi in propria tara. E ceva despre care tot incearca printul Charles sa ne convinga ca e o minune a timpurilor noastre. Daca ai avea puterea de a privi peste zidul creat de betivani,manelisti si gherţoii de oras, vei desoperi o Romanie frumoasa. Am ajuns intr-un sat din M-tii Vrancei….nici nu-mi gasesc cuvintele sa-i pot lauda pe acei oameni. Acolo, in acea zi, mi-am dat seama ca adevaratii romani sunt acolo,in acel sat, iar nu in Bucuresti

  • 48

    Danny, stii de ce nu sunt in stare sa tai in carne vie? In primul rand si eu am constiinta incarcata ( nu neaparat pentru ca am facut rau, cat mai ales pentru ca nu am facut binele)si, al doilea ,eu am credinta ca raul nu poate fi doborat decat prin lucrarea binelui. Eu cred ca daca binele putea fi impus cu forta, Dumnezeu ar fi fost primul care ne-ar fi fortat. Dar exemplul musulman ne arata ca fortarea duce la abuz si isterie. E o lupta mai grea: sa incepem schimbarea cu noi insine.Si nu spun lucruri mari, dar daca reusim sa ne schimbam , nu vom fi mai prejos decat Petre Tutea. Si ce-ar insemna inca 10 Petre Tutea?

  • 49

    Niccolae, pentru tine, Petre Tutea valoreaza cat 1 milion de romani! Corect si-ti dau dreptate, dar eu stii ce as face? As ucide 1 milion de romani, stii tu, din aceia, criminali, hoti, ipocriti, mincinosi, politicieni, lasandu-l undeva pe Tutea, deasupra romanilor! Ce zici, am ajunge la acelasi rezultat? Sa nu-mi spui ca-ti este frica de moarte, Isus te-a invatat sa n-ai durere si nici frica moarte, chiar nici mila de ea! Atunci, de ce sa-i mai lasam in viata pe acesti ticalosi? Intr-o zi tot o sa moara, mai devreme sau mai tarziu. Eu zic sa-i ucidem! Tu ce zici? Apoi sa stii ca nu eu am inventat moartea, ci am gasit-o atat de vesnica, tematoare si plictisitoare de cand m-am nascut!

  • 50

    Nu mi-e frica de moartea fizica, dar mi-e frica de moartea spirituala. De aceea, daca as crede ca uciderea unor oameni este o alegere buna, purificatoare pentru popor si pentru mine…as alege-o chiar daca mi-ar aduce moartea fizica. Insa..asta e..eu nu cred intr-o astfel de metoda

  • 51

    Lacrima, tu eşti proastă rău, măi fato!

    Ar fi degeaba să stau să-ţi argumentez.

    Tu n-ai treabă pe acasă, n-ai serviciu, soţ, hobi ?! N-ai! Atunci scrie!

  • 52

    Corect, fortarea duce la abuz si isterie, dar tu nu stii ca binele meu poate fi raul tau si invers? Pai, reusim sa ne schimbam, dar cati? In momentul de fata, suntem 7 miliarde de oameni pe Pamant! As prefera ca la 1 mi,lion de romani sa fie cate un Petre Tutea, dar problema este ca la 100.000 romani suntem reprezentati de cate un politician ticalos ! Asta e marea problema! Hai sa-ti dau un exemplu: prin mileniile 5-4 i.e.n., in Europa ” domneau ” civilizatiile neolitice, care erau destul de infloritoare din multe puncte de vedere. Chiar nu stiu ce a vrut Dumnezeul asta sa faca, caci la un semn de-al Lui, i-a adus pe indoeuropeni din stepele euroasiatice in Europa! Acestia erau precum basistii actuali, primitivi, rai, lacomi dupa pamant si avere, in schimb, au adus cu ei, pentru prima data in lume, calul si carul cu roti si bineinteles, armele de lupta: sabii, sulite, topoare! Ce au facut cu aceste arme? Au nimicit infloritoarea civilizatie( populatia bastinasa )a neoliticului, iar vechile amfore si vase de lut, splendid pictate in diferite culori cu motive geometrice, florale, statuile de lut reprezentand traditiile si culturile lor primitive au ramas pana azi marturii ale existentei lor la Hamangia, Cucuteni – Ariusd, etc! Cu alte cuvinte, barbarii au distrus o civilizatie in expansiune, dar o civilizatie pasnica, neobisnuita cu razboaiele! Neoliticiii nu vazusera niciodata calul si nici carul cu roti si nici armele ” evoluate ” ale indoeuropenilor asiatici! Si d-aia au pierdut!

  • 53

    ……….iar Dumnezeu i-a lasat sa piara………..

  • 54

    Cosa, daca nu esti in stare sa porti o discutie constructiva, daca n-ai cunostintele necesare, te invit sa te duci la culcare si las-o pe Lacrima in pace, deoarece a scris un articol bun si sincer. Asa ca, noapte buna!

  • 55

    Niccolae, moartea spirituala a adus-o capitalismul salbatic si tendinta mizerabililor capitalisti de a face bani din orice, lacomia, paranoia si profitul acestora, cu orice pret! Vrei spirit? Ucidem capitalismul! Amandoua nu pot exista! Sunt prea opuse, prea divergente! Apoi, Raul, asa cum zici, poate fi doborat prin lucrarea Binelui, numai ca, acestui bine ii trebuie arme! Ma tem ca, putem avea 1 milion de Tutea in Romania si tot rau va fi! In alta parte trebuie sa cautam……………..

  • 56

    Niccolae, afirmi intr-un comentariu, ca poporul roman a inviat de multe ori, iar acest lucru reprezinta o virtute! Asta inseamna ca poporul roman, de-a lungul istoriei, a murit, tot de atatea ori, de cate ori a inviat! Te rog sa-mi demonstrezi cand si cum a murit poporul roman si mai ales, cand si cum a inviat! Astept raspunsul tau maine, acum e prea tarziu !

  • 57

    M-am reintors dupa o pauza de-o carte.

    Mi se parea ca am citit pe undeva un comment al lui Cosa. Dar n-a fost. Era doar o parere.

    Niccolae ma tem ca nici un miliard de Tutea n-ar rezolva problema fiecarui marlan, grosolan, viclean, hot pe care nu l-am tratat ca societate dupa cum merita.

    Cand cineva te insulta fara argumente, fara motiv, e incapabil sa spuna ce-l doare dar insulta pentru ca l-ai atins in vreun fel, ce faci?

  • 58

    Nora depinde cum privesti. Daca toate sunt bune si frumoase, atunci orice rautate aruncata in contul romanilor e ok.Nu ne delimitam de ei. Sunt ai nostri, hotia lor e tot a noastra, crimele lor la fel, handicapul politicienilor e tot al nostru.

    Intamplator, m-am nascut pe Terra deci n-are nimic a face cu Romania, e corect?

  • 59

    Era bine “Ei asi!” Adica ei sunt niste asi. Acum e dezacord. Si unde mai pui ca asta era si licenta lui Gramofon. Deci era 100% corect, Lacrima!

    Nicolae, nu e nici act de patriotism sa emigrezi, numai daca nu cumva esti spion in misiune. Toti cei care se cara, au in gand numai bunastarea personala si fac chestia asta din egoism.

    Daca o tara a ajuns sa se bazeze pe ce trimit ei incoace, atunci e grav. E grav rau!

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-03 06:21:38 | Raporteaza
  • 60

    eu as fi inceput discutia cu dictionaru in mana. cu unu frantuzesc mai cu seama. adjectivul fier/fière (lat. ferus), echivalentul perfect al cuvantului mandru din romana pe partea de semnificatie a semetiei, exprima mai bine, din punct de vedere etimologic, ce se intelege prin mandrie. satisfactia trebuie sa fie legitima, fanfaronul care tine capul sus nu este decat un imbecil laudaros. din punctul asta de vedere ai dreptate – nu prea avem cu ce sa ne laudam in mod colectiv. poate la anu dupa ce scapam de caini in urma unui sfert de secol de efort. nu tot asa stau lucrurile individual. adevarul (stiintific) este ca suntem, de fapt, instante ale culturii romane. daca esti multumit de tine, daca ai respect pentru munca ce-o faci, daca ai standarde inalte ei bine culturii romane trebuie sa-i multumesti si in privinta ei poti sa fii mandru. premianti, oameni de stiinta, profesori raspanditi prin toate universitatile lumii, scriitori (gustati mai mult la ei acasa, e drept), artisti avant-gardisti, iata o lista semnificativa pentru potentialul cel mai inalt al propriei noastre experiente istorice si al propriului nostru cod genetic. cred ca ar trebui sa fim mai blanzi cu noi insine si sa incetam sa ne mai taiem cu lama. daca prostu doarme mai bine si munceste mai cu spor datorita unui slogan, de ce nu?

    spre inveselirea celor care nu se pot elibera de ganduri negre, un mic concurs dotat cu un premiu informal: care este ultimul lucru/fenomen care dispare dintr-o cultura muribunda?

    a) legionarii

    b) ortodoxia

    c) gramatica academiei

    d) tochitura de porc

    e) glumele sexuale

    bonne chance!

  • 61

    Misto de tot, cand in anumite zile din an, se-nvartoseaza pasatu’n unii aducandu-si aminte ca-s romani si au obligatia obligatorie sa-si dea cu parerea despre patriotism si natiune.

    Unii o fac in pozitie de drepti, altii cu naduf. Unii, exaltati, altii nihilisti.

    In ambele cazuri mi se pare o tampenie. E suficient sa-ti aduci aminte de razboaie si de marii criminali ai omenirii, ca sa te intristezi, iar pe cealalta parte sa asculti muzica facuta de artistii lumii, ca sa te bucuri.

    Unde-or fi romanii in acest peisaj? Nici nu conteaza. Suntem si noi pe-acolo…

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-03 07:59:09 | Raporteaza
  • 62

    He,he

    Futu-i verdele ne pune intelijenta la incercare!

    Tochitura de porc, normal! De fapt, nu, porcul dispare ultimul!

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-03 08:02:34 | Raporteaza
  • 63

    [...] de-al lui Mircea Marin pe care-l găsesc suficient în argumentația mea! Adaug că poporul român va avea o șansă de evoluție doar recunoscând halul de degradare morală în care se află! Starea aceasta de faliment moral și decădere [...]

  • 64

    Da’ uite, pentru ca m-ai amuzat de dimineata cu ghicitoarea ta, iti dau io un premiu informal-cultural:

    youtube.com/wat../

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-03 08:50:34 | Raporteaza
  • 65

    Green – am totusi o obiectie. Suntem mandri de maretele genii romanesti pentru ca au plecat din tara, sau pentru ca au reusit intr-un sistem normal, asa cum aici nu va fi niciodata? Au gene bune. Dupa ultimele statistici nici cu asta nu ne vom mai lauda in urmatorii 10 -20 de ani.

    Till – cu tot respectul consider ca e esential sa ridicam intrebari. Daca le-am fi ridicat si individual si social la timp, poate ne-ar fi mers mai bine azi. Dar si atunci, ca si acum am ridicat piatra sa dam in cei care gandeau diferit si exprimau diferit.

    Si nu-mi da pace o idee din ce spuneai Green: individual versus social. Sa nu uitam ca geniile de care vorbesti sunt exact cum ai spus: pe la altii realizati, deci isi aduc aportul in bine acolo. De ce? In alta ordine idei e pojghita subtire. Ne laudam ca i-am gonit in inteligenta noastra mioritica? De fapt cu ce ne laudam?

  • 66

    mai Lacrima, perseverezi in ingusta prespectiva…

    geniile apartin omenirii, fondului global de cultura, cum dracu sa se realizeze aici, cand fiecare a fost atras de spatiul optim de dezvoltare. ex. in arta, acesti poli sunt Parisul, NY, in tehnica Tokyo, Munchen, zic si io asa la misto, in medicina, Oslo sau mai stiu eu care…

    Ar fi o tampenie sa le ceri sa ramana!

    la noi raman doar geniile in materie de politica, manele si gastronomie :)

    Si ce intrebari sa ne fi ridicat? Tu crezi ca rumanu’ din bordeiul lui semiingropat avea el inclinatii inspre filozofie intrebatoare?

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-03 09:40:00 | Raporteaza
  • 67

    Pai perseverez, normal! Si stii de ce? Pentru ca in continuare mie mi se pare ca vorbim in paradoxuri. Romanul ingropat in bordeiul sau (= neputinta personala si sociala), multitudinea de genii in poli de atractie (cui se datoreaza de fapt aceste genii: neputintei personale si sociale?).

    Si da, acolo in bordei daca fiecare roman ar accepta sa-si puna niste intrebari serioasa cu care sa riste pe bune sa schimbe ceva, poate ar evolua macar la un bordei de lemn, de-asupra scoartei terestre in totalitate. De ce ne oare ne protejam cu orice pret comoditatea?

  • 68

    Daca ma uit prin perspectivele voastre incep sa ma intreb daca nu cumva de fapt ne laudam cu niste genii de conjunctura si nicidecum cu niscaiva gene marete. Adica ar fi doar o evolutie a naturii?

  • 69

    Lacrima, civilizatia unui popor nu se masoara in cati de Tutea avem in tara, 10, 100 sau 1000, daca ceilalti 20 milioane de romani traiesc in mizerie, saracie, prostie, indolenta, frica si in fuga de locurile natale pentru a castiga bani mai multi in alta parte. As prefera ca acesti 20 milioane de romani sa reprezinte fiecare in parte un sfert din valoarea lui Tutea, apoi, putem ” negocia ” cati de Tutea sa avem in tara, 10, poate 20 sau chiar 100! Si mai putem ” negocia ” ceva, cate uscaturi sa avem la coada noastra, dar nu mai mult de 5% procent din intreaga populatie! Cu aceste procente as fi multumit! Apoi, sa stii ca romanii, in interiorul lor, nu se mandresc cu geniile plecate afara, nici ca au reusit intr-un sistem normal si nici pentru faptul ca sunt considerate genii sau aproape genii, dintr-un singur motiv: romanul este prin excelenta INVIDIOS si IPOCRIT! Aceste doua mari defecte, il fac sa stea la coada Europei pentru totdeauna! Sa nu-ti mai spun faptul ca, de la invidie porneste tot raul, nu numai la romani, ci, si in intreaga lume! Observ ca se vorbeste mereu despre egoism! Da, capitalismul este prin excelenta egoist, nu l-ati vrut voi, atunci suportati egoismul persoanelor ce-l compun, inclusiv consecintele negative ale acestuia! Daca-l aducem pe Fefceac sa va vorbeasca despre egoism, acesta il va lauda din toate puterile lui!

  • 70

    Danny in felul meu cred ca spuneam oarecum acelasi lucru. Si ma bucur de un lucru: sa schimbam idei. Daca reusim sa comunicam, nu musai sa fim toti de acord, deja cred ca e un mare pas inaite.

  • 71

    Eu traiesc in Grecia,am deschis aici o mica pravalie si stiu cred mai bine ca altii ce inseamna sa fii roman in lume.Nu cred ca exista un popor mai nationalist decat grecii,poate doar evreii.In fiecare zi sunt intrebat de unde sunt si de fiecare data le spun ca sunt roman.O sa va mirati ca romanii aici se bucura de prestigiu.Da,grecii,bulgarii,albanezii ne respecta. Cand in spitale un doctor din patru a studiat in Romania,cand un albanez cu facultate imi povestea cum Bucurestiul sfarsitului de secol XIX era locul unde se forma elita culturala albaneza de ce nu am fi mandri? Daca am sti putina istorie am fi mandri de cine am fost(nu ma refer la Stefan cel Mare aici) si de ceea ce suntem si putem fi.Suntem cea mai mare tara din Balcani si pe alocuri si cea mai civilizata.Greseala noastra e ca ne comparam cu foste sau actuale imperii,cu civilizatii diferite de a noastra.Secolele XIX si XX au apartinut intr-adevar vestului Europei dar secolul XXI poate fi al nostru.

  • 72

    Lacrima, esti prea complexa pentru mine, esti mult “de-asupra” bordeiului “meu de lemn”. :)

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-03 12:02:44 | Raporteaza
  • 73

    Eu cred ca nepatriotismul este influentat, mai ales, de necunoasterea istoriei.

    @Danny, deocamdata iti raspund cu o istorie in ritm de hip-hop youtube.com/wat../

    @Lacrima Depinde care sunt valorile pe care le urmaresti. Daca te raportezi la valorile vestice, aceia incep sa regrete ,,rezultatul” ,,civilizarii” “Este ultimul colţ din Europa unde tradiţiile se păstrează nealterate. Trebuie ca lumea să conştientizeze lucrul acesta înainte de a fi prea târziu”.-Printul Charles vorbind despre Transilvania.

  • 74

    Vedeti, noi ne credem un neam de idioti. Dar uitam ca am rezistat si, mai mult, ne-am unit desi impotriva noastra su fost toti vecinii. Incercati sa va intoarceti privirea spre adevarata istorie a poporului roman. Toti spun: ,,fratii nostri sarbi” Dar uitam ca sarbii au luptat impotriva unirii Banatului cu Romania, din anul 1918. youtube.com/wat../

  • 75

    Till… nu zic ca n-as vrea sa incerc sa vad lucrurile si din alta perspectiva. Pot macar incerca. Nu stiu daca sunt musai peste bordeiul de care ziceai. Incerc doar sa gandesc, sa invat, sa pun intrebari si tot asa :) Incerc sa nu ma multumesc doar cu perspectiva mea si sa vad cum arata perspectivele voastre asa cum sunt ele. Nu le iau nici de bune, nici de rele, le iau asa cum sunt si daca se poate sa invat :)

    Niccolae – oare n-ar fi cazul sa ne punem problema si cum am supravietuit? Nu-i totuna daca pentru supravietuire tradezi si vei continua a vietui ca tradator cu constiinta incarcata, sau vei supravietui incercand sa-ti pastrezi demnitatea si construind o cale a ta. Nu crezi?

  • 76

    Folosesti termeni fara baza. La ce tradari te referi?

  • 77

    Sau o alta intrebare: ce istorie ai citit tu? Ai ascultat fragmentul postat in comentariul meu de mai sus?

  • 78

    Niccolae – la capitolul istorie am invatat sa devin foarte prudenta, pentru ca istoria de regula merge cu cine da mai mult, si o stim foarte bine. Iar istoria romanilor se poate lauda cu un sir interesant de tradari cu miza mica. Si inca ceva, ce spun eu nu e un atac ci o parere.

    Omul din imagini ramane pentru mine o problema. L-am vazut si auzit falsificand realitatea de sub nasul lui ca sa-i dea lui bine ce voia cu orice pret. Personal, ii dau credit foarte limitat tocmai din aceasta cauza.

  • 79

    Nici eu nu-l admir pe Mircea Dogaru, insa istoria prezentata in materialul de mai sus corespunde cu ceea ce am invatat eu din istorie. Nu ti-am prezentat un om ci o istorie. Cat priveste micile sau marile tradari…sora mea, cum privesti tu istoria? Istoria intregii omeniri este influentata de mari tradari. Asa se scrie istoria, prin mari tradari. Iuda nu a fost roman. Tradarea nu e ceva specific romanesc ci e ceva specific uman. Dar, atentie, spiritul romanesc a fost victima tradarilor iar nu beneficiarul lor. Marea tradare din 23 august 1944, de care ne acuza germanii, a fost o tradare impotriva neamului romanesc. Acest Mihai, care are pretentii de rege al Romaniei, ne-a vandut rusilor si rezultatele se vad si astazi. Dar adevaratii romani nu-l cinstesc ca eraou national pe Mihai ci pe Antonescu, victima acelei tradari impreuna cu tot neamul romanesc

  • 80

    Niccolae – iau o lista gata facuta:descopera.ro/de../

    Dupa cum vezi, strainii nici n-au avut nevoie sa se chinuie prea mult si sa-si consume neuronii, ne-au lasat doar sa ne facem treaba, si ai naibii, am reusit de minune!

  • 81

    Da, Lacrima, spunem acelasi lucru, suntem compatibili in idei. Este un lucru bun, vom comunica tot timpul, deoarece eu sunt facut pentru a comunica cu toata lumea. Cu mine vei face un mare pas inainte, vei vedea, si nu numai tu, ci toata lumea! Iar daca vom avea si pareri diferite, nu-i nimic, vom avea, asa e in viata! Ceea ce doresc eu aici, in afara de a comunica, este sa avem o atitudine impotriva raului ce sufoca Romania. Sincer, m-am plictisit de atata rau si multi oameni de aici au obosit, numai ca, difera metodele de a-l curma pe acest rau!

  • 82

    “Un pas mic pentru om, dar un pas mare pentru omenire!”

    Omul din Luna

    alt Till Eulenspiegel
    2011-12-03 15:13:24 | Raporteaza
  • 83

    Till!!! :) )))))) Nu pot sa nu gust ironia asta :) )))

    Danny – Eu macar imi doresc sa putem vorbi deschis despre orice in Romania. Mi se pare ca e o mare provocare. Risti de multe ori sa te afli cu capul spart pentru vreo parere. Sa poti spune ce crezi devine un lux, si asta de prea multe ori n-are a face cu modul in care spui. De aia zic eu ca face mult sa putem spune.

    Mi-as dori sa fiu atat de optimista si sa cred ca am putea curma raul. Mi-e ca ne va curma el pe noi, oricat de optimista mi-as propune sa fiu apropo de asta, nu pot…

  • 84

    Niccolae, nu neaparat credem despre noi ca suntem un neam de idioti! Vezi tu, in timpul lui Ceausescu, romanii, credeau despre ei ca sunt cei mai tari, au valorile cele mai bune, sunt cei mai ospitalieri din lume, incurajati fiind de propaganda socialist-nationalista a acelor vremuri. Dupa 90, liberalii romani au inceput sa critice poporul roman, iar cu timpul, taranistii, apoi p.d.l.-istii au transmis in sufletele romanilor, ura, dezbinarea, incat sufletele slabe au inceput sa dea crezare totala tendintelor de dreapta din Romania! Astfel, in timpul lui Basescu, romanii au atins in cel mai inalt grad fenomenul dezbinarii. Problema este ca, daca am observat acest lucru, intr-o anumita masura, noi, romanii trebuie sa facem ceva pentru a ne indrepta si nu a ramane mereu in acest stadiu de idioti! Si nu ar trebui sa facem acest lucru, doar 2-3 persoane, ci, cat mai multe cu putinta! Raul abatut asupra romanilor este atat de mare si atat de diversificat, incat nici cel mai inteligent si de buna credinta roman, nu ar fi in stare sa-l mai indrepte! Spui ca romanii au uitat ca au rezistat in istorie! Da, romanul are memoria scurta si uita repede si mai ales, il doare in cot de semenul lui! Asa este romanul in mare parte, bineinteles, nu toti! Dar, vezi tu, romanii au rezistat de multe ori in istorie in genunchi, plini de frica si de umilinta in fata celor ce i-au exploatat, atat din afara cat si din interior! Eu as fi preferat ca romanul sa reziste in picioare, mandru de istoria lui si de valorile lui materiale si spirituale! De putine ori a facut acest lucru. Sa-ti dau cateva exemple din istoria medievala a tarilor romane. Astfel, in Tara Romaneasca, eu, ca roman atipic, ma madresc cu un Basarab I, Vladislav Vlaicu, Mircea cel Batran, Dan al-II-lea, Vlad Tepes, Radu de la Afumati, Mihai Viteazul, Radu Serban, Matei Basarab( supranumit, General al Intregului Rasarit in lupta antiotomana ), Serban Cantacuzino, C-tin Brancoveanu pana in 1716, cand regimul fanariot a pus capat domniilor pamantene valahe. In Moldova, ne mandrim cu Alexandru cel Bun, Stefan cel Mare, Petru Rares, Ioan Voda cel Cumplit, Vasile Lupu, Dimitrie Cantemir pana in 1714, cand regimul fanariot a pus capat domniilor moldovene. In Transilvania, de departe ne mandrim cu Iancu de Hunedoara, apoi cu Gheorghe Rackozi I, II si III! Cam atat Niccolae. Evul mediu romanesc, in forma de organizare statala independenta, tine de la 1330 pana la 1821! Niccolae, sunt 491 ani, iar daca adunam pe tari aceste domnii, obtinem max. 100-120 ani de domnii independente, neinfricate a romanilor impotriva otomanilor nenorociti, care, nici macar turci nu erau! Ce facem Niccolae cu restul de 380 ani? Romanii au fost vanduti turcilor, domnii pamanteni au vandut tara turicilor pentru a o duce ei bine, pentru a avea liniste in interior si a exploata cat se poate de bine pe taranul roman dependent, iar in afara, romanii au fost invatati sa stea cu capetele plecate, deoarece sabia nu le taie capatinile, Niccolae! Acest mod de viata, umil, slugarnic a intrat in codul genetic al romanului pana azi si acesta e motivul pentru care romanul este asa cum zic mai toti: idiot! Am rezistat Niccolae, dar am rezistat in genunchi, cu capul plecat!

  • 85

    Da, Till, si tu vei merge cu mine pe Luna, dar mai intai o iau pe Lacrima, apoi vei urma tu, deoarece imi esti drag! Dar stii ceva? Te voi lua cu mine, numai daca esti treaz, adica, fara baldabac sau trosc la tine, deoarece imi viciezi gravitatia!

  • 86

    Lacrima, eu spun ce cred si ce doresc! Deci, sunt liber! Nu ma va curma nici un rau si-ti doresc sa fii libera si optimista ca mine! Tuturor le doresc acest lucru!

  • 87

    Till, ai dreptate, ultimul lucru care se pierde intr-o cultura asimilata (indieni, inuiti, emigranti de toate culorile) este traditia culinara. eu am ramas uimit, as fi putut sa jur ca este limba dar asta se pierde intr-o generatie. asa ca ai castigat premiul, respekt! si multam pentru iutub, excelent.

    lacrima, voiam sa spun ca daca tot avem ceva mandrie si nu avem pe ce-o proiecta putem sa fim multumiti de potentialul culturii romane. eu sunt multumit, sunt multumit de ce-a iesit din mine si de partea aia buna, frumoasa si specifica culturii romane. in felul asta, spun, poti sa fii mandru. cred ca este singurul mod legitim de uzaj al termenului.

    oamenii pleaca pentru ca suntem saraci si nu numai pentru ca acum, in prezent, suntem asa ci pentru ca asa am fost dintotdeauna. pentru ca energia pe care altii o folosesc sa devina milionari noi o folosim pentru bataia pe un scaun liber in autobuz – conditiile materiale nu ne-au permis sa depasim stadiul de maimute care se incaiera pe o banana. nu toti suntem asa dar sunt suficienti incat sa dea specificitate. daca nu reusim sa ne imburghezim si sa avem macar o generatie crescuta in indestulare o sa disparem, probabil, o spun fara nici o emotie. orice lucru are, pe termen lung, soarta asta.

  • 88

    Oh, mon dieu!

  • 89

    Eu vreau să ştiu clar, precis ce producţie de ţuţea (ţuţi :roll: ?) avem pe cap (sau cm pătrat burtă, cum preferaţi) de locuitor! Să dăm să se ajungă la toată lumea mândria asta!

  • 90

    arrête, là! on travaille ici, putain!

  • 91

    :) ))))) Joiana am ras din tot sufletul :) )))) sa facem calculul de tutzi domne’ sa stim si noi cati cm patrati/cap locuitor revine din mandria asta :) )))))))

    Stiti ceva? Eu ma bucur sincer ca stau printre voi :)

    Danny, ii luam pe toti pe luna! Inclusiv pe Cosa cel Grumpy :P N-are decat sa bodogane. Il bagam in buzunare si-l caram dupa noi.

    Dar din toate cele ce le-am spus cu totii cum facem sa iesim cu onoarea de romani nesifonata? In felul nostru, fiecare avem dreptate. Da’ eu sincer mi-as dori ca la anul pe vremea asta de-om trai si ne-om uita in urma sa putem constata cu un zambet ca ne e mai bine … ca romani. Nu musai financiar, ci cu noi insine. Asta cum se face?

  • 92

    Nora oare ce te-a uimit? :)

  • 93

    Domnu’ Grinbipbin, şi eu travaiez aicea. Dar sunt cam angoasată. Nu mă pot tranchila deloc. Văz că sovarăţi tochitura, dar de ciorba de burtă sau de bulz nu ziceţi rian de rian.

    Doamna Lacrima, eu nu vreau pe lună. Am rău de înălţime. Şi nici cu domnu’ Cosa nu merg nicăierea că după aia îmi ies vorbe.

  • 94

    Joiana acu’ n-ai ce face. Tzara te vrea, te luam si gata. Raul de inaltime se trateaza si el odata cu ascensiunea :P Da’ zi asa un pic n-ar fi faine vorbele alea? Intreb si eu ca ala boboc intre voi. Si-apoi daca ies vorbe da’ lumea e fericita, ce?

  • 95

    Aia e. Că matale nu ştii. Să-ţi spui cum a fost. Doar i-am dat bineţe odată că avea nişte nădragi frumoşi şi, după aia, a trebuit să mă duc la terapia împăcaţională cu Iancu care s-a făcut intelectual şi nu m-a mai iubit! A zis că s-a baricadat în lumea ideilor şi nu mai iese de acolo!

    Domnu’ Cosa mai intră şi el în lumea ideilor, da’ numa’ câte puţintel. În rest, e tot ca mine: numa’ măsuratori!

  • 96

    Ei ce ti-e si cu domnii astia! Da’ tot tinem la ei si daca-s rai ca Aghiutza pe gheata uneori! :P

  • 97

    Este singura lume în care poţi fi fericit!

    Vino şi tu acolo, Joiana! Ne vom scufunda în apele cunoaşterii…

    Da` domnul ăsta cu găleată verde cu cine vorbeşte? Că acuş îl scurtez de-un cap!

  • 98

    Iancule Iancule…stai mai omule ca oamenii au nevoie de cap! Green e baiat bun, ce-ti cashuna pe el???

  • 99

    Mai Lacrima, nu stiu cum sa-ti zic, dar asa m-am saturat de texte de astea. Recunosc totusi, pe ansamblu sintem mai putin civilizati si mult mai puturosi decit alte natii. Asta cu puturosenia sper sa se rezolve rapid, ca FMI-ul se pare ca in sfirsit a terminat-o cu pomana (nu din principiu, pur si simplu au ajuns la fundul sacului). Iar, din punctul meu de vedere, cu cit sint mai multi analfabeti, cu atit mai bine! Uite, de exemplu chiar si platforma asta se bazeaza pe fraierii care dau click pe tot felul de reclame. Ambalaj lucios. Si e bine ca exista fraierii astia, ca pe linga ei pot sa vin si eu aici pe gratis, chiar daca am adblock-ul care rade orice reclama.

    Joiano: pacat ca nu esti mai tinara :D

  • 100

    Costelus te asteptam, stii? Acum, te-ai saturat de textele de genul asta pe care le postez eu, sau asa la modul general?

  • 101

    De texte de-astea plingacioase si generale. Ce rost are sa ne tot cainam? Stim cu totii cum e realitatea si n-o putem schimba. Nu-i mai bine sa facem ca Joiana? :D

  • 102

    No nu musai sa ne cainam. Pur si simplu te trezesti si te intrebi pana intrebarea nu-ti mai da pace defel. Da’ sa stii lumea e faina tocmai pentru ca suntem atat de diferiti.

    Cumva cumva tre’ sa schimbam nenorocita asta de situatie ca de inghitzit refuz sa cred ca o s-o inghitzim asa. Sau eu cel putin nu pot. Pur si simplu nu mai vreau sa pot.

  • 103

    Iancule, şi dacă mă înec? Mă scapi tu? Ai?

    Io am auzit că apele alea îs cam reci. Şi tu, de când te-ai scufundat, pari cam anemiat, cam palid, parc-ai fi bolnav de oftică. Cine ştie ce grozăvii sunt şi pe acolo!

    Nu-ş’ cu cine vorbeşte, da’ eu sunt reporteriţă aşa că pot vorbi cu orişicine!

    Domnu’ Mârtan, da’ de ce păcat? Asta ce insinuaţie aluziv-murdară mai e? Că doară n-am apărut în pagina 5!

  • 104

    “Nea Ioane, uite, noi sintem un partid nou, de dreapta. Vrem sa facem reforma, sa mearga economia si s-avem bani pentru toti. Da’ reforma inseamna sa-ti taiem si matale pensia aia de handicapat pe care-ai luat-o ca i-ai dat trascau si cirnati doctorului! Si venitul minim garantat ti-l taiem! Vrei venit minim garantat? Uite, primaria face un dig, mergi acolo 2 saptamini la sapat! Ce zici nea Ioane, ne votezi?”

    Tanti Joiana, nu-i nimic aluziv-murdar. Asa mic cum is eu mi-i si frica de matale, daca imi arzi una, am zburat.

  • 105

    doamna joiana, stiu, stiu, admir munca dumneavoastra, ca sa zic asa, eu am zis numai de tochitura din respect pentru dumneavoastra si pentru delicatetea dumneavoastra, bipul mi-e martor.

  • 106

    Mulţumesc, domnu’ Grin. Sunt o vacă paşnică, sensibilă, emotivă, travaieoz şi boseuz. Cred că sunt şi cam capitalistă!

  • 107

    Danny, azi am scris comentarii cat nu a scris nici Tutea la viata lui. Nu a fost publicat niciunul. Acum il scriu pe acesta doar ca sa vad daca s-a reparat ,,defectiunea” :P

  • 108

    Uite ba ca merge…dar ce facem cu ideile pentru care am muncit asa de mult?…Lasa ca maine, pe odihna, o sa reiau…Sper ca nu se mai intampa vreo alta ,,defectiune”

  • 109

    Niccolae, dacă sunt în aşteptare sau în spam, trebuie să aştepţi să le scoată Lacrima sau adminul. Mi s-a mai întâmplat şi mie şi fără să conţină cuvinte obscene.

  • 110

    fara indoiala, nu cred ca ar putea sa fie altfel.

    sper ca folositi crema cu factor in combinatie cu ochelarii. nici nu va imaginati ce pericole pandesc in lumina blanda a soarelui

  • 111

    Sunteţi un drăguţ! Am nişte foi de brusture cu care-mi fac mereu vânt şi, când e arşiţa mai mare şi mai arzătoare, mă izbesc pe spinare cu ele. Mă gândesc să-mi iau şi o servantă, o măgăriţă sau o catârcă, să-mi ţie o umbrelă de-aia mare, de la vreo terasă, ceva, ca să încap bine sub ea.

  • 112

    numai si numai din cauza factorului daca-mi permiteti o mica vanitate. va doresc o seara buna si mult succes in gasirea catarcii. sper sa primiti multe cv-uri cu petenti cat mai calificati. este surprinzator totusi ca boii nu fac parte din lista. este cumva o simpla eroare sau este vorba despre o decizie adanc cantarita?

  • 113

    Am cumpănit bine şi am zis că mai bine, tant pis, să nu am a faire cu ei. Boii, stimate domn, pot deveni adesea nesuferiţi, recalcitranţi, fatiganţi. Adevărul e că, având unele lipsuri, boul, ca tot omul, o ia niţel razna. Or, fiind în timpul serviciului – eu fac muncă de teren – şi angrenată de microfon, nu-mi permit să mă las perturbată, trublată de diverse pricini personale.

    O seară bună, asemenea!

  • 114

    Am dat fuga sa vad ce se intampla. Sper ca acum apar toate comment-urile :)

  • 115

    Unde sunt comentariile, Niccolae? Le astept! Chiar nici unul sa nu apara? Lacrima, remediaza situatia, te rog!

  • 116

    Cum facem sa iesim cu onoarea de romani nesifonata? Vom incepe prin a-i convinge pe amarati sa nu mai manance fasole cu carnati, mici si bere, atunci cand P.D.L.-ul incearca mita electorala! Si nici atunci cand sarbatorim 1 Decembrie! Acesta e semnalul revenirii romanilor, sa rabde de foame si sa stea neclintiti in memoria inaintasilor, apoi sa mearga linistiti acasa, mandri ca nu s-au lasat inselati de politicieni, pe banii romanilor!

  • 117

    Amin!

  • 118

    Sunt mandru ca sunt roman. Noi am stiut sa scapam de multe probleme cu care se confrunta alte tari. Aici as putea sa exemplific zacamintele de petrol si gaze, sistemul bancar, industria. Daca in unele probleme am fost ajutati de vecinii nostri pe altele am reusit sa le rezolvam singuri, de exemplu agricultura, padurile, sistemul sanitar si invatamantul. Cu toate ca mai exista o mica parte care se incapatineaza sa lucreze, in general romanii duc o viata boema, se drogheaza cu distonocalm si scriu CV-uri toata ziua. Multi dau vina pe conducerea actuala sau trecuta dar de vina suntem noi

  • 119

    @eccifa – sa fie!

    @Basil – as vrea sa te pot contrazice, insa ma tem ca realitatea e cam cum spui oricat s-ar supara pe noi unii si altii.

    @Danny – ar fi nemaipomenit sa putem face asta, dar uita-te ca si in tari mai dezvoltate oamenii tot se imping si se calca in picioare pentru gratuitati ori promotii. nu stiu cum sa-ti spun, dar nu vad cum am putea aduce acest ideal la viata de zi cu zi desi e clar ca de undeva trebuie inceput

    Si of! Nu stiu de ce intra comentariile la spam desi nu au o problema de exprimare. Stie careva din voi ce se intampla si cum pot rezolva problema in asa fel incat sa apara toate comentariile instant si sa nu mai intre in spam? Multumesc.

  • 120

    sunt mandru ca sunt roman ma mandresc cu inaintasii nostri care au aparatglia stramoseasca de la decebal incoace dar cu cei veniti la putere dupa revolutie nu am nici un motiv de mandrie acestia sunt o haita de lupi care fura si vand pe mai nimic tot ce se poate fura. Din Romania cea bogata a ramas o tara devastata.Veni va ziua judecatii!!!!!

  • 121

    @Lacrima- sintetizez din raspunsurile de ieri care nu au aparut:

    Tradarea nu e ceva specific romanesc ci e specific uman. Tradarile fac parte din istoria fiecarui popor. De la celebra intrebare ,, Si tu Brutus?”, la vanzarea lui Iuda si uciderea presedintelui Kennedy. Kennedy a fost tradat de cei care ar fi trebuit sa-l pazeasca. Si noi stim de ce. Aceasta e ultimul lui discurs youtube.com/wat../ Asa…ca o paranteza, eu spun ca ultimul presedinte adevarat al Americii a fost Kennedy. El a indraznit sa vorbeasca impotriva celor care conduc astazi America, Europa si, dupa cum vor ei, in curand si intreaga lume. Si, ca un raspuns la discutia noastra, iti spun ca moartea lui Kennedy este dovada celei mai mari tradari din istoria omenirii: tradarea libertatii umane!

  • 122

    Uite aici un alt interviu care completeaza discursul lui Kennedy. Bineinteles, si acest Aaron Russo a murit la scurt timp dupa ce a dat acest interviu. Asa cum a murit si Antonie Iorgovan imediat de cum a indraznit sa se lupte cu masoneria din Romania youtube.com/wat../. Asa ca, in materie de tradari, romanii sunt prunci nevinovati fata de talharii din ,,tarile civilizate”

  • 123

    Niccolae, n-ai si pentru mine niste raspunsuri? Ia incearca sa sintetizezi si pentru mine ceva!

  • 124

    Am dat prioritate fetelor :P

    Da, sunt oarecum de acord cu afirmatiile tale. Dar vreau sa completez:Basarab I, Vladislav Vlaicu, Mircea cel Batran, Dan al-II-lea, Vlad Tepes etc, nu au fost de nivelul lui Chuck Norris. Daca fenomenalul Chuck Norris a salvat omenirea si pe martieni de unul singur, toti ceilalti au avut ca sprijin milioane de oameni (romani in cazul nostru) pe oasele carora ne plimbam noi cand ne scoatem iubita in parc (vezi placuta de la Gradina Botanica)

  • 125

    Lacrima, sunt doua situatii diferite! A te calca in picioare pentru gratuitati si promotii la anumite produse intr-un magazin, este o situatie generata de o anumita politica comerciala a unor firme, pentru a-si vinde cat mai bine respectivele produse, in spiritul economiei de piata, concurentiale. Acest lucru mi se pare normal, in schimb, a te calca pe bombeuri si a ramane chiar fara sosoni, in plina iarna, pentru doi mici, o bere sau o portie de fasole cu carnati, date de politicieni din banii romanilor, pretinzand in schimb, atasament politic si acordarea unui vot celor care i-au adus in aceasta situatie umilitoare si disperata, tine de domeniul mizeriei morale a politicienilor si de domeniul prostiei si lipsei de demnitate din partea amaritilor. Deci, diferenta este mare intre cele doua situatii! Trebuie inceput de unde am spus eu, Lacrima! Prefer sa critic acest popor, sperand ca prin acest lucru, sa-l trezesc din “nesimtire”, decat sa-l laud, adormindu-l pe vecie!

  • 126

    Pentru Niccolae si pentru toti pandorienii, dedic urmatoarea maxima: PREFER SA CRITIC ACEST POPOR, SPERAND CA PRIN ACEST LUCRU, SA-L TREZESC DIN “NESIMTIRE”, DECAT SA-L LAUD, ADORMINDU-L PE VECIE!

  • 127

    Si, citind istoria sunt din ce in ce mai revoltat fata de tradarile din timpurile noastre. Poate o sa-ti para ca am un fix cu ,,regele” Mihai. Dar acesta, dupa tradarea din 23 august 1944, s-a ascuns in palat si facea caca pe el in timp ce peste suta de mii se soldati si ofiteri romani erau capturati de rusi, in timp ce armata rusa musca din Romania asa cum musca socru mare din chiftele.

    Vreau sa vorbesc despre <> (partea de istorie e scrisa prin metoda copy-paste :D )

    Astazi, acest Valeriu Carp este prezentat in istorie ca un criminal de razboi, iar ,,regele” Mihai vorbeste in parlament. Da, din acest punct de vedere, suntem ,,un neam de idioti”(Petre Tutea)

  • 128

    pardon…o greseala de postare, mi-a mancat citatul :D Citatul era urmatorul:

    Valeriu Carp, comandantul Batalionului 3 din Regimentul 16 Infanterie al Diviziei 7, cel care şi-a asumat o răspundere pe care nici comandanţii regimentului şi diviziei, ministrul de război, guvernul şi regele nu au îndrăznit să şi-o asume. Aflat în ariergardă, a lăsat regimentul să-şi continue ruşinoasa retragere şi, cu de la sine putere, a ordonat ofiţerilor batalionului său: De aici nu ne mai retragem! Peste Putna nu se trece! Mergeţi la unităţi, organizaţi-vă poziţii de apărare şi, dacă ruşii mai înaintează un pas, DIN ORDINUL MEU ŞI PE A MEA RĂSPUNDERE, deschide-ţi focul! Astfel, mareea roşie a fost oprită cu foc pe aliniamentul care a devenit, în Nord, graniţa României, aliniamentul Valeriu Carp. Incidentul odată produs, ameninţând să se transforme în scandal internaţional, ruşii au trebuit să cedeze. Un ofiţer oarecare, un comandant de batalion, a decis astfel, în locul politicienilor şi capilor armatei, oferindu-ne o frontieră şi scăpându-ne de ruşinea de a vizita astăzi, cu paşaport, mormântul lui Ştefan cel Mare

  • 129

    Nu sunt mandru ca sunt roman….. Chiar nu am de ce …si nu vad de ce asi fi , atat timp cat tiganii – cu toate naravurile lor , genetice sau nu – au facut deja o imagine halucinanta a tarii mele …. Pe care …cu ficera e drum mai lung de 300 km , in E sau in V , o descopar mai frumnoasa , si inteleg e ce unii ( sau altii ) s-au batut ( omorat) de generatii, pentru pamantul asta … Deeci …..

  • 130

    Niccolae, nu mi se pare normala comparatia ta, referitoare la Chuck Norris, vis-a-vis de domnitorii romani din evul mediu! Eu nu calc pe nici un os de luptator roman, atunci cand ma plimb prin parc, deoarece stiu sa deosebesc sacrul de profan!

  • 131

    Rozalinda …David Coverdale a fos – si ramane – o voce care a facut DP sa straluceasca . Ian Gillan si altii – no offence – au dat tenta DP , dar David Coverdale ….e de nemaipomenit …sentiment , forta si nebuneala ..asta este D.C .Si intelegere , cand toti se fofilau ca nu vor impreuna …Pana la urma a iesit un album de nota 10 ,

  • 132

    Niccolae, chiar daca romanii continuau razboiul alaturi de Hitler, ( mare atentie, nu de Germania, nu de poporul german care era impotriva lui Hitler! ) pierdeam, iar rusii jefuiau tara, urmand a deveni comunista in ambele ipostaze, cu o salbaticie de neimaginat! Intelege odata pentru totdeauna, Romania a fost in al-II-lea razboi mondial intre ciocan si nicovala, adica intre extrema dreapta, reprezentata de nazismul lui Hitler si extrema stanga, reprezentata de U.R.S.S.! Iar vina pentru aceasta situatie apartine OCCIDENTULUI, care ne-a vandut! Daca Germania hitlerista castiga razboiul, am fi fost la fel de pierduti, daca nu, si mai rau, ca atunci cand am fost comunisti! Dumnezeu a dorit omenirii, experienta comunismului, pentru ca urmasii comunistilor sa inteleaga mai bine istoria!

  • 133

    Eu am vrut sa spun ca domnitorii romani au ajuns la acele victorii datorita poporului. De aceea, nu e corect sa enumaram 10-20 de romani viteji, iar pe milioanele de eroi necunoscuti sa-i uitam…. Eu iti pot spune un numar de oameni, anume 165, dar nu le pot spune numele. E vorba de cei 165 de pompieri romani care, la 13 septembrie 1848, au oprit o armata de peste 5 mii de turci care veneau cu tunurile in capitala

  • 134

    De acord cu tot ce spui. Dar tot tu, mai sus, spui ca mai bine mori decat sa traiesti in genunchi. Or, din cate spun multi istorici, Antonescu reusise un oarecare pact cu Rusia. Stim , apoi, ce s-a intamplat la 23 august 1944. Ce e si mai urat in toata treaba asta e ca Mihai Argeseanu, fostul rege, a cerut soldatilor romani sa intoarca armele inainte sa semneze tratatul cu Rusia. Acel tratat a fost semnat prin septembrie, iar nu pe 23 august. Aceasta ,,mica eroare” a dus la arestarea a peste 160 mii de soldati si ofiteri romani.

  • 135

    E normal ca toate victoriile au fost obtinute cu ajutorul poporului, altfel nu se putea! Si infrangerile la fel! Pe milioanele de eroi necunoscuti eu nu-i uit, dar e normal sa nu le cunosc numele, in schimb, macar de numele domnitorilor sa ne aducem aminte! Da, este vorba despre lupta din Dealul Spirii!

  • 136

    @Danny. Daca ne-a vandut inseamna ca a primit ceva in schimb. Ce? O matrioska? Termina cu prostiile. Pana si atat de invocatul servetel al lui Churchill vorbea de sfere de influenta si nicidecum de ocupatie militara. In plus, de pe bucata aia de hartie lipseau Polonia, Cehoslovacia si Germania. Practic URSS a anexat tot teritoriul pe care il ocupase armata rosie la finele razboiului. Hai sa nu le incarcam la cei din Occident prea tare nota de plata.

  • 137

    @lacrima #17…„a trebuit să pleci ca să poți să-ți păstrezi urma de mândrie” ? Cam târziu îți răspund,nu succesul te face mai mândru că ești român,cu astea ne naști…exemplu:

    A. Vlaicu,H.Coandă,C-tin Brăncuși,Ghe.Zamfir,George Enescu,G.E.Palade(Nobel Price),Paulescu(Nobel Price)accesesază câți români de faimă ori oameni simplii nu au plecat din țară…unii s-au întors,alții nu…

    crezi că aceștia enumerați de mai sus ori cei enumerați mai jos, nu au fost mândrii de etnia/naționalitatea lor ?

    accesați pe: List of Romanians -Wikipedia,the encyclopedia

    Un alt exemplu mult mai grăitor,unde putem trage povețe. Ungaria țara vecină nouă, are o populație de circa 10 milioane(10.071.000)de locuitori în 2006.

    ÎN TOATĂ LUMEA SUNT CIRCA,ALTE 2/3 MILIOANE DE UNGURI ÎN ȚĂRILE VECINE(ROMÂNIA 6.6%, SLOVACIA 10.7%,SERBIA 3.5% CROAȚIA 1% )

    NUMAI ÎN SUA SUNT ALȚI 1.583.081 DE UNGURI,ÎN CANADA ÎNTRE 80.000/120.000….șamd

    Deci aproape jumătate din întreaga etnia maghiară trăiesc în alte țări/continente.Urmașii lui Bela Bartok,Matthias Corvinus,Janos Bolyai…

    DECI, NOI SUNTEM ROMÂNI :lol:

  • 138

    [...] „Fii mândru că eşti român! – De ce? Ai vreun motiv serios să fii?” [...]

  • 139

    la ce decizie au luat magistrati in legatura cu cazul andronie nu mi vine sa mai spun ca sunt roman….ne suparam pe francezi ,italieni ei ne vad exact cum suntem..exact ca decizia de astazi ”CORUPTI”

    alt Andronie pilosu
    2011-12-06 17:35:15 | Raporteaza
  • 140

    Da’ Dumneavoastra, aveti vreun motiv serios sa scrieti? Sau doar asa, sa va aflat in treaba?

  • 141

    Cei ce sint inca mindri ca sint romani ori au mintea mult prea odihnita ori sint progeniturile unor ciminali-comunisti. Altfel, orice individ cu o bruma de bun simt ar fi cel putin rusinat de realitatea din aceasta tara locuita de tembeli spectatori, prea multumiti si prea fuduli pentru a face sacrilegiul sa descopere si sa slujeasca adevarul, dreptatea, demnitatea…

  • 142

    Daca nu iti place situatia,de ce nu pleci? Cum poti scrie asemenea aberatii, nu stiu?!?

  • 143

    “Fii mandru ca esti roman! – De ce? Ai vreun motiv serios sa fii?”

    De ce nu? excluzand cocina parlamentara,inca mai avem romani de calitate cu care sa te mandresti. Cattimp am vizitat alte tari niciodata nu am ascuns ca sunt din Romania. Si am dat si de cersetori romani pe ca i-am luat la…… alergat.

  • 144

    Si eu sunt mandru ca sunt roman!

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala urmareste-i pagina de Facebook
Sunt un om simplu care şi-a petrecut suflările de viaţă pe uliţele Clujului. Când vreau să mă regăsesc, călătoresc şi scriu. Mai scriu şi când sufletul doare, ori exaltă. Sunt un om ca şi tine, trăind între zbateri şi zbateri, căutări, găsiri, alegeri şi pierderi. Uneori şi succese. Şi într-o zi tot ce mi-aş dori să se spună în urma mea ar fi: „A fost un Om”. Atunci, în acele momente nu va conta decât ce-am gravat în minţile şi sufletele voastre, ce-aţi modelat în sufletul meu.
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!